Futsalvalmentajille kansainvälisen tason valmentajakoulutusta

• Futsal

Kevään koronapandemialla on Palloliiton muun valmentajakoulutuksen ohella ollut heijastusvaikutuksia myös kesäkauden futsalvalmentajakoulutustarjontaan. Syksyä kohden pyrkimyksenä ja toiveena on kuitenkin asteittainen paluu verkkokoulutuksista ja webinaareista perinteisempiin koulutusmuotoihin.

FC Kemin alkukeväällä markkinoima, José Venancio López Hierron ja Mićo Martićin tähdittämä Kemin kansainvälinen futsalklinikka lykkääntyy koronapandemian aiheuttamista epävarmuustekijöistä johtuen kesälle 2021.

Valkeakoskelainen Mad Max sen sijaan pyrkii järjestämään elokuun alussa, 7.-9.8. Valkeakoskella futsalvalmentajille kohdennetun kansainvälisen futsalklinikan, jonka pääkouluttajina tulevat toimimaan nimekkäät espanjalaisvalmentajat Eduardo García Belda ja Manuel Peris Gavaldá. Koulutusesitykset pidetään espanjan kielellä, mutta käännetään tapahtuman aikana myös englanniksi. UEFA Futsal B -lisenssivalmentajat voivat saada koulutuksesta 10 täydennyskoulutustuntia.

Valkeakosken futsalklinikan promovideo >>

- On erinomainen asia, että suuremmat futsalseuramme ovat aktivoituneet järjestämään tämänkaltaista jatkokoulutusta, joka järjestäjäseuran valmentajien ohella palvelee muutakin valmentajakenttää ja näin ollen vaikuttaa laaja-alaisemmin myös kansalliseen lajivalmennusosaamiseemme. Nykypäivänä aika monelta futsalseuraltamme alkaa myös löytyä omia kontakteja aivan lajin kansainväliseltä huipulta, mikä lisää koulutusten uskottavuutta, Palloliiton futsalvalmentajakoulutusvastaava Kerkko Huhtanen kommentoi.

Valkeakosken futsalklinikkaa voi suositella UEFA Futsal B -lisenssivalmentajien ohella niille valmentajille ja valmennuspäälliköille, jotka kaipaavat oman osaamisensa syventämisen lisäksi kansainvälisen tason sparrausta seurojensa valmennuslinjatyöhön. Tätä varten on klinikan viimeiselle päivälle varattu oma osionsa, ja molemmat pääkouluttajat omaavat huipputasolla valmentamisen ohella kokemusta myös seurajohtamisesta.

Lisätietoja Valkeakosken futsalklinikasta löydät täältä.

UEFA:n valmentajalisenssin voimassapitämiseksi UEFA Futsal B -lisenssivalmentajienkin tulee suorittaa Palloliiton hyväksymää täydennyskoulutusta minimissään 15 tuntia kolmen vuoden kuluessa lisenssin myöntämisestä. Täydennyskoulutusten keskeisenä tavoitteena on lisätä valmentajien osaamista muun muassa uuden tiedon, kokemusten jakamisen ja verkostoitumisen avulla. Lisätietoja Palloliiton järjestämästä sekä seurojen järjestämästä ja Palloliiton hyväksymästä valmentajien täydennyskoulutuksesta löydät täältä.

• Valmentajat
  • futsal