Futsalmaajoukkue MM-karsinnan Elite Roundille nimetty

• Maajoukkueet
  • Futsal

Miesten futsalmaajoukkue matkaa tammikuun lopulla kohti Portugalia ja historiallista MM-karsinnan Elite Round -turnausta.

MM-karsinnan Elite Round pelataan Euroopassa neljänä neljän maan turnauksena, joiden voittajat selviytyvät suoraan Liettuassa syys-lokakuussa pelattavaan MM-lopputurnaukseen. Lisäksi karsintaturnausten kakkoset jatkavat play-offs -vaiheeseen taistelemaan vielä kahdesta MM-lopputurnauspaikasta.

Päävalmentaja Mićo Martić on nimennyt joukkueensa Portugaliin Eerikkilässä järjestetyn kolmipäiväisen valmistautumisleirin jälkeen.

- Leiri sujui hyvin ja olemme valmiita lähtemään Portugaliin. Täytyy antaa tunnustus pelaajille, tämä leiri antoi uskoa siihen, että pystymme olemaan kilpailukykyinen joukkue ja myös unelmoida paikasta lopputurnauksessa, Martić sanoo.

- Mikään ei ole mahdotonta. Osoitimme sen jo syksyllä selvittäessämme tiemme tähän vaiheeseen. Löimme silloin Puolassa joukkueita, jotka ovat paperilla meitä vahvempia.

Martić toki myöntää, että edessä on erittäin kova haaste. Jo avausottelu Italiaa vastaan näyttää suuntaa.

- Se on luultavasti tärkein ottelu. Italialla on perinteitä ja menestystä, mutta ehkä kohtaamme heidät nyt aika hyvässä vaiheessa. Portugali on sitten varmasti lohkon ennakkosuosikki ja meillä on näytettävänä, ettemme ole niin huonoja kuin viimeksi heitä vastaan. Valko-Venäjän osaltakin on kalavelkoja maksettavana, kun viimeksi hävisimme heille 0-2.

Ottelut (paikallista aikaa)
To 30.1. klo 17.30 Italia – Suomi Póvoa de Varzim Municipal Hall