Futsalmaajoukkue leireilee Eerikkilässä lokakuussa

• Futsal

Futsalmaajoukkue leireilee Eerikkilässä lokakuussa

Suomen päävalmentaja Mićo Martić on nimennyt neljän maalivahdin ja 21 kenttäpelaajan ryhmän 9.10. – 12.10.2020 Eerikkilän urheiluopistolla pidettävälle leirille. A-maajoukkueen piti jo leiriytyä syyskuussa, mutta päävalmentajan päätöksellä leiri peruttiin.

Kohti MM-jatkokarsintaa ja EM-karsintaa

Suomen huippuotteet keväisissä MM-karsinnoissa veivät Suomen futsalin MM-jatkokarsintaan, jossa se kohtaa Serbian. Jatkokarsintaottelut piti pelata pääsiäisenä, mutta Covid-19 esti pelitoiminnan. Keväältä siirretty kaksiosainen Suomi-Serbia MM-jatkokarsinta pelataan maraskuun 6.11.-10.11.2020 välisenä aikana.

Suomi arvottiin kakkoskorista futsalin EM-karsintojen 7. Lohkoon yhdessä Italian, Belgian ja Montenegro-Liettua otteluparin voittajan kanssa. Tulevat karsinnat pelataan ensimmäistä kertaa yksittäisinä otteluina koti-vieras rytmillä, miniturnausten sijaan. Kahdeksan lohkovoittajaa ja kuusi parasta kakkosta, sekä yksi jatkokarsinnan voittanut joukkue etenee Hollannissa vuonna 2022 pelattavaan EM-lopputurnaukseen. Neuvottelut otteluohjelmasta ovat vielä käynnissä, ja Palloliitto tiedottaa EM-karsintojen otteluohjelmasta heti kun se on lyöty lukkoon.

Sinivalkoisten Euro-ranking kasvoi hyvien MM-karsintaotteiden myötä peräti kahdeksan sijan verran ja nyt Suomi majailee sijalla 15.

Nimetyt pelaajat Eerikkilän 9.10. – 12.10.2020 leirille

Maalivahdit (4):
Kasper Kangas, Akaa Futsal
Antti Koivumäki, GFT
Niila-Ville Laitinen, KaDy
Aleksi Pennanen, Mad Max (nimetty leirille 7.10.)

Kenttäpelaajat (21):
Henri Alamikkotervo, ToPV
Panu Autio, GFT
Tero Intala, KaDy
Jarmo Junno, Sievi FS
Sergei Korsunov, ToPV
Mikko Kytölä, KaDy
Lassi Lintula, KaDy
Iiro Vanha, ToPV
Jussi Nyström, Akaa Futsal
Jukka Kytölä, KaDy
Tuukka Pikkarainen, FC Kemi
Petri Grönholm, Akaa Futsal
Aleksi Kylmälä, ToPV
Taneli Kohonen, HauPa
Vesa Lilja, FC Kemi
Niko Stenholm, GFT (nimetty leirille 7.10.)
Jaso Oksanen, GFT (nimetty leirille 7.10.)

Päivitys uutiseen 8.10.
Leiriltä on jäänyt pois seuraavat pelaajat
Juha-Matti Savolainen Mantova Calcio a 5
Miika Hosio