Futsalkauden 2020-21 kansallinen kilpailutoiminta sekä säännöt ja määräykset saivat sinettinsä

• Futsal

Tuleva kansallinen futsalkausi 2020-21 päästään pelaamaan tämänhetkisen tilanteen valossa täysin normaalisti ja näin ollen suuria muutoksia sarjojen pelaamiseen ei ole ollut tarpeen tehdä.

Futsalin tulevan kauden 2020-21 valtakunnallinen kilpailutoiminta ja valtakunnallista ja alueellisia kilpailuja koskevat säännöt ja määräykset ovat olleet Palloliiton futsaltyöryhmän sekä valtakunnallisen ja alueellisten Mielenkiintoiset Kilpailut -kehitysryhmien käsittelyssä. Palloliiton hallitus päätti torstaina 28.5. hyväksyä esityksen mukaisesti kaikki futsalia koskevat dokumentit käyttöön tulevalle kaudelle.

Merkittävin kilpailullinen muutos tulevalle kaudelle on miesten Futsal-liigan joukkuemäärän nouseminen 14 joukkueeseen johtuen kauden 2019-20 keskeyttämisestä koronatilanteen takia. Samasta syystä naisten Futsal-liigan joukkuemäärä nousee 12:een. Miesten Futsal-liigassa palataan 12 joukkueen sarjaan kaudella 2021-22, sen sijaan naisten Futsal-liigassa muutos 12 joukkueeseen jää pysyväksi.

Sääntöihin ja määräyksiin on tehty lähinnä teknisiä muutoksia poikkeuksena yhteisjoukkuemääräykset, jotka tulevat kaudelle 2020-21 uutena asiana. Futsalin säännöt ja määräykset kauden 2020-21 osalta päivittyvät kokonaisuudessaan sivuille lähipäivinä.

• Futsal-Liiga
  • naisten futsal-liiga