FUTSALKAUDEN 2018 – 2019 AVAUSTILAISUUS

• Futsal

Futsalkauden 2018-2019 avaustilaisuus järjestetään lauantaina 22.9. Sokos Hotelli Tornissa Tampereella. Tilaisuuteen ovat kutsuttuina Liigaseurat, Ykkösten seurat ja U19/U21 Liigojen seurat. Päivän päätteeksi vielä Futsal Liigaseurat ry kokoontuvat samoissa tiloissa omaan kokoukseensa.

Futsaltoimitus tavoitti futsalpäällikkö Jyrki Filpun puhelimen päästä ja tiedusteli mikä on lauantain agenda, kun seurat saadaan näin hienosti yhteen.

-Doping asioista tulee SUEK:sta kertomaan tärkeää faktaa Samuli Rasila ja naisten
     futsalmaajoukkueen päävalmentaja Jaakko Laitinen kertoo tuoreet kuulumiset upeasti menneistä
     Futsalin EM-karsinnoista, Filppu aloittaa.

Kilpailuasiat ovat luonnollisesti seuroja eniten kiinnostavat teemat ja erotuomarien terveiset seuroille tuo Palloliitosta Anssi Lahtinen.

-U19 maajoukkueen päävalmentaja Kerkko Huhtanen valottaa nuorten pelaajakehityssuunnitelmia ja
     kertoo myös jo pidetyistä leireistä, sekä maajoukkueen tulevaisuuden suunnitelmista, Filppu jatkaa.

Kesällä työnsä valmistelut aloittanut ja jo uutisointiakin hieman tehnyt SPL Futsaltoimitus esittäytyy seuroille ja kertoo toimintansa pääpainoalueista. Palloliiton viime maanantaina työnsä aloittanut kehityspäällikkö Veli-Matti Yli-Rinne kertoo Seurojen Palloliitto hankkeesta.

-Yli-Rinne kertoo omia näkemyksiään hankkeen etenemisestä ja ennen kaikkea miten tuleva uusi
     organisaatio pystyisi tukemaan seuroja parhaiten. Itse ajattelin kertoa osuudessani lähinnä
     suunnitelmista, kuinka nuorten SM turnauksia ja sarjoja voisi tulevaisuudessa toteuttaa, Filppu päättää.

• futsal