Futsalin pääsarjojen yleisötapahtumiin maskisuositus

• Futsal

Muuttuneen COVID19 -epidemiantilanteen vuoksi Palloliitto suosittelee THL:n 24.9. antaman ohjeen mukaan käyttämään kasvomaskeja futsalin pääsarjojen yleisötapahtumissa.

Palloliitto suosittelee kasvomaskien käyttöä futsalin pääsarjojen yleisötapahtumissa Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen ohjeiden mukaisesti.

Kasvomaskisuositus koskee yleisöä, joukkueiden taustahenkilöitä ja muita tapahtumaan osallistuvia henkilöitä pois lukien pelaajat ja ottelun erotuomarit. Lisäksi tulee muistaa, että kättelyt eivät ole futsalotteluissa missään tilanteissa suotavia. Joukkueiden ja pelaajien on lisäksi syytä harkita, miten juhlivat otteluissa syntyneitä maaleja.

Ottelunjärjestäjän tulee myös kuuluttaa futsalotteluissa säännöllisesti koronaan liittyvät viestit ja muistutukset. Kuulutusohje on voimassa myös futsalin valtakunnallisissa sarjoissa.

Tapahtuman järjestäjän tulee seurata ja noudattaa paikallisten viranomaisten ja kuntien voimassa olevia koronaohjeita ja -suosituksia.

Futsalin pääsarjaseuroille on lähetetty tarkemmat ohjeistukset aiheeseen liittyen.

• futsal