Futsalin liittocup välierävaiheessa

Futsalin liittocup on edennyt välierävaiheeseen. Välierät pelataan lauantaina 24.1.2004 Kälviän liikuntahallissa (Marttilankatu 3, 68300 Kälviä).

Ensimmäisessä ottelussa kohtaavat kokkolalainen TP-Seurahuone ja Vantaan Veturi (VALO) kello 15.00 alkaen. Sekä TP-Seurahuone että VALO voittivat omat alkulohkonsa ja selvittivät tiensä suoraan välieriin. Futsal-Liigassa molemmat saavuttivat 19 pistettä. TP-Seurahuone selviytyi lopputurnaukseen, mutta VALO jäi ulos lopputurnauksesta heikomman maalieronsa vuoksi. Lopputurnauksessa TP-Seurahuone jätettiin neljänneksi. TP-Seurahuoneen ja VALO:n edellisessä kohtaamisessa Vantaalla VALO vei pidemmän korren lukemin 9-4, mutta TP-Seurahuone ei ole tällä kaudella kotisalissaan (Kälviä) hävinnyt yhtään ottelua.

Toisessa välierässä klo 17.00 kohtaavat tuore Suomen mestari Ilves FS Tampereelta ja vuoden takainen Suomen mestari Golden FT Espoosta. Ilves on pelannut koko kauden vakuuttavasti vaikka jäikin liigan runkosarjassa toiseksi. Tiukassa lopputurnauksen finaalissa Ilves kaatoi runkosarjan voittaneen TPK:n ja otti ensimmäisen Suomen mestaruutensa. Cupin alkulohkon Ilves voitti puhtaalla pelillä ja eteni suoraan välieriin. GFT:n pelit eivät liigassa sujuneet odotetulla tavalla, mutta cupissa on vielä mahdollisuus paikata alakanttiin mennyttä kautta, joten ottelusta on odotettavissa tiukka kamppailu. GFT sijoittui cupin alkulohkossa toiseksi VALO:n jälkeen. Välieriin GFT pääsi voittamalla puolivälieräturnauksen. Joukkueiden edellisessä kamppailussa Ilves haki voiton Espoosta lukemin 4-6.

Välierien voittajat kohtaavat loppuottelussa joka pelataan lauantaina 7.2.2004 Jyväskylän Hipposhallissa.