Futsalin alueelliset palkittavat kaudella 2020-2021

• Futsal

Alueelliset palkittavat viime futsalkaudelta on valittu. Palkinnot jaetaan alkusyksyllä erikseen sovittavissa tilaisuuksissa. Onnittelut kaikille palkituille!

Eteläinen alue

Vuoden Futsalpelaaja: Antti Arvola, GFT

Vuoden Futsalvalmentaja: Ilkka Somero, HIFK FS

Vuoden Futsalerotuomari: Oskari Tuomi

Respect-palkinto: Hans Stubbe, HIFK FS
Hans Stubbe on uurastanut vuosia pääkaupunkiseudun naisten futsalin hyväksi. Intomielinen futsalin puolestapuhuja on vaikuttanut saleissa ja kabineteissa edistäen aina toiminnallaan futsalin asemaa ja erityisesti naisten futsalia.

Itäinen alue

Vuoden Futsalpelaaja: Jukka Kytölä, KaDy

Vuoden Futsalvalmentaja: Vasko Vujovic, KaDy

Vuoden Futsalerotuomari: Timo Onatsu

Respect-palkinto: Janne Pajunen, JoSePa
Janne on 2000-luvun alkuvuosista alkaen toiminut Joutsassa tyttöjen ja poikien valmennustehtävissä sekä jalkapallossa, että futsalissa. Futsal nousi jalkapallon edelle, kun kuntaan v. 2007 valmistui liikuntahalli. Jannen joukkueet tytöissä ovat SM-tasollakin menestyneitä ja poikia hänen ”käsistään” on noussut hyvään menestykseen liigatasolle asti. Janne on pitkän linjan vahva futsaltekijä.

Läntinen alue

Vuoden Futsalpelaaja: Netta Hannula, MuSaFutsal

Vuoden Futsalvalmentaja: Jovan Stankovic, Akaa Futsal

Vuoden Futsalerotuomari: Arttu Kyynäräinen

Respect-palkinto: Merja Jalasto ja Kimmo Sulonen, FC Nokia
FC Nokia on tehnyt pitkään, liki 20 vuotta, laadukasta seuratyötä niin futsalissa kuin jalkapallossakin.
Seura on tarjonnut tyttö- ja naispelaajille menestyksekästä ja monipuolista futsaltoimintaa. Seura tarvitsee aina aktiivisia tekijöitä, tiennäyttäjiä ja toiminnan pyörittäjiä.

On mahdotonta ajatella FC Nokiaa ilman seuran voimakaksikkoa Merja Jalastoa ja Kimmo Sulosta, jotka ovat omalla merkittävällä panoksellaan kantaneet ja kannustaneet seuraa eteenpäin kaikessa haasteellisessa seuratoiminnan arjessa. Tuskin nokialaisseurassa on sellaista postia, mitä tämä kaksikko ei olisi hoitanut.

Respect-palkinto: Kari Taira
Kari ansaitsee Respect -palkinnon pitkän, väsymättömän ja intohimoisen työnsä vuoksi. Hän on pitänyt yllä futsaleloa aikanaan Vaasan piirissä seuransa FC Seinäjoen nimissä, valtakunnan tasolla Palloliiton futsalvaliokunnassa ja sittemmin futsaltyöryhmässä sekä tässä roolissaan samanaikaisesti liittohallituksessa toimiessaan. Alueellisesti Karin panos futsalin kehitykseen on ollut erittäin vahva sekä seura- että luottamushenkilötoiminnan ansiosta.

Pohjoinen alue

Vuoden Futsalpelaaja: Tuukka Pikkarainen, FC Kemi

Vuoden Futsalvalmentaja: Markku Kalermo - Boris Cizmar, FC Kemi

Vuoden Futsalerotuomari: Sami Väntti

Respect-palkinto: Oleg Eprintsev, ToPV/FTK
On vaikea ajatella, mitä pohjoissuomalainen futsal olisi ilman Oleg Eprintseviä. Vuosituhannen alusta saakka mies on huhkinut menestyksekkäästi Suomifutsalin kentillä ja saleissa. Ensin pelaajana ja myöhemmin valmentajana. Olegin toiminnasta heijastuu aina valtava intohimo, joka taatusti ei jää keneltäkään huomaamatta. Ennen Suomeen tuloaan Oleg ehti muuten pelata vuoden 1992 futsalin MM-kisoissakin itänaapurimme paidassa.

Respect-palkinto: Markku Oksala
Markku Oksala on työskennellyt vuosikymmeniä kemiläisten nuorten hyväksi niin jalkapallossa kuin futsalissa. Markku on erittäin pidetty ja kunnioitettu nuorten keskuudessa, ja hänellä on synnynnäinen kyky saada aito ja välitön kontakti nuoriin. Vuosien työ FC Kemissä palkitaan mm. myös kahden lajin EM-kisapaikalla. Hänen valmennettaviaan pelaa niin jalkapallon kuin futsalin EM-kisoissa.

• futsal