Futsal: Suomi kohtaa Espanjan MM-karsinnoissa torstaina

• Maajoukkueet
  • Futsal

Suomi avaa futsalin MM-karsintojen Main Round -turnauksen osaltaan torstaina Espanjaa vastaan. Main Roundille Suomi eteni lohkokakkosena helmikuun alussa Moldovassa pelatusta esiturnauksesta.

Suomen valmentaja Ville Sihvonen luottaa omiinsa ja asettaa Suomen tavoitteen korkealle.

- Hyvä ja odottavainen fiilis isoa unelmaa lähteä tavoittelemaan. Tarkoitus on mennä jatkoon tästä lohkosta. Me luotamme omaan pelitapaan ja tiedämme millä voimme voittaa Espanjan tasoisen joukkueen. Meidän pitää pelata nöyrästi ja kurinalaisesti ja luottaa omaan tekemiseen. Meillä on täysi fokus torstain Espanja-peliin ja lähdemme hakemaan tulosta siitä.

Suomella on takanaan hyvä valmistautumisjakso. Kovatasoiset maaottelut syyskuussa Ranskaa vastaan toivat Suomelle 4-3 tappion ja 3-2 voiton. Ennen Puolaan lähtöä joukkue leireili Eerikkilän urheiluopistolla kolme päivää ja matkusti ottelukaupunkiin kolme päivää ennen turnauksen avausottelua Espanjaa vastaan.

- Pääsimme hyvin leireilemään Eerikkilässä ja olemme hyvä yhtenäinen ryhmä ja on tehnyt hyvää olla yhdessä muutenkin kuin futsalin parissa, kertoi Ville Sihvonen.

Valmistautumisjakson aikana Suomi on käynyt läpi oman pelinsä osa-alueita, hyvökkäys-ja puolustuspeliä, erikoistilanteita ja käynyt läpi tulevan vastustajan pelaamista videopalavereissa.

Suomi kohtasi huhtikuussa kotikentällään Euroopan ranking ykkösen Espanjan. Tuloksena oli niukka 2-1 tappio ja 1-0 voitto, joten sinivalkoisilla on hyvät muistot turnauksen ensimmäisestä vastustajasta.

Espanja on kova vastus ja kokenut Antti Teittinen tiedostaa tämän.

- Hyvä fiilis ja hyvä halli ja hieno vastustaja. Toivottavasti saamme hyvän tsempin ja sitä kautta draivia koko turnaukseen. Ja se, että millä ilmeellä menemme aloitamme ottelun. Pitää pelata fiksusti ja pitää pelata nöyrää peliä ja suoraviivaisesti. Vastustajakaan ei aliarvioi meitä, kun pelasimme hyvin huhtikuussa Espanjaa vastaan.

Puolan Zielona Górassa pelattavan turnauksen kaksi parasta neljästä matkaavat karsinnan seuraavaan vaiheeseen Elite Roundille. Kahdeksasta neljän maan karsintaturnauksesta jokaisesta kaksi parasta etenee Elite Roundille, jonka arvonta on edessä 7. marraskuuta.

Ottelut (paikallista aikaa)
To 24.10. klo 17.00 Espanja – Suomi CRS Hala, Zielona Góra
Pe 25.10. klo 20.00 Puola – Suomi CRS Hala, Zielona Góra
Su 27.10. klo 17.00 Suomi – Georgia CRS Hala, Zielona Góra

YLE Areena näyttää kaikki Suomen ottelut MM-karsintaturnauksesta suorina lähetyksinä.

Katso Suomen valmentaja Ville Sihvosen ja Antti Teittisen haastattelut Huuhkaja-TV:stä artikkelikuvaa klikkaamalla.

• futsal
  • Futsalmaajoukkue