Futsal-Liiga.tv: Kaikki pelit samalla kanavalla

• Futsal
  • Jalkapallosarjat
    Futsal-Liigaseurat Ry lanseeraa uuden Futsal-kauden kynnyksellä palvelun penkkiurheilun ystäville, www.futsal-liiga.tv.

Kaikki striimattavat Futsal-liigan ottelut lähetetään sivuston http://futsal-liiga.tv kautta.

Palvelun alkuvaiheessa seurat tuottavat omien kotiotteluidensa livestriimilähetykset omalla kalustollaan ja tekniikalla. Alkuun ilmaisessa palvelussa osassa otteluista on mukana selostus ja osasta otteluista tulee palvelun kautta pelkkä ottelukuva. Monet Futsal-Liigan seurat ovat jo monia vuosia lähettäneet ottelukuvaa internetin jakelukanavilla ja tuotantojen laatu onkin ollut useasti korkeatasoista ottelugrafiikoiden, selostuksen ja hidastusten kanssa. Lähtökohtaisesti palvelun alkuvaiheessa tekniseltä laadulta odotetaan saatavan kaikilta Futsal-Liigan paikkakunnilta livekuva otteluista.

Sivuston tuottaa Tomvisual. Tuottaja Tommi Alho kertoo palvelun taustoista.

- Lähtöajatuksena oli kerätä kaikki liigan striimattavat lähetykset saman katon alle jotta katsoja löytää ne helposti. Samalla luoda joukkueille paikka yhteistyökumppaneiden lisänäkyvydelle.

Futsal-Liigaseurojen edustaja Tuukka Hakala kertoo tavoitteena olevan kasvattaa lajin näkyvyyttä ja tunnettuutta.

- Tietenkin tavoitteena on, että kaikki ottelut saataisiin ainakin jollain aikavälillä striimattua. Jo nyt melkein kaikki liigapaikkakunnat ovat valmiina lähetyksiä tuottamaan. Tulevaisuudessa on tarkoitus kehittää lähetysten laatua entisestään. Tähän luonnollisesti tarvitaan kaikkien futsalista kiinnostuneiden apua mm. selostajia lähetyksiin etsitään koko ajan lisää.

Futsal-Liigan kausi 2016-2017 starttaa jo tulevana viikonloppuna neljällä ottelulla Jyväskylässä, Vaasassa, Sievissä ja Somerolla. Koska Futsal-Liiga.TV-palvelu on alkuvaiheessa kaikista alkukierroksen otteluista ei ole täyttä lähetysvarmuutta.