Futsal-Liigat: Pipsa Lahtinen ja Iiro Vanha joulukuun kuukauden pelaajat

• Futsal

Naisten Futsal-Liigan joulukuun pelaajaksi valittiin vaasalaisen FC Sport J:n Pipsa Lahtinen. Miesten Futsal-Liigan kuukauden pelaaja on puolestaan Tornion Palloveikkojen Iiro Vanha.

Naisten ja miesten Futsal-Liigojen joulukuun pelaajat on valittu. Jalkapallon Pelaajayhdistyksen ja Palloliiton toimittama valinta tehtiin pelaajien äänestyksen perusteella siten, että oman joukkueen pelaajaa ei saanut äänestää. Naisten Futsal-Liigan joulukuun pelaajaksi valittiin FC Sport J:n Pipsa Lahtinen, miesten Futsal-Liigan kuukauden pelaaja on Tornion Palloveikkojen Iiro Vanha.

Naisten kuukauden pelaajaksi valittu Lahtinen on sarjan pistepörssissä toisella sijalla kerättyään alkukaudesta komeat tehopisteet 11+7=18. Lahtinen otti valinnan vastaan hyvillä mielin.

"Tottakai tällainen tuntuu aina erityisen hyvältä, kun valinnan tekevät muut pelaajat. Alkukauteeni voin henkilökohtaisella tasolla olla suht tyytyväinen, mutta ainahan sitä parannettavaakin on. Opiskelujen ja reissaamisen takia pallotuntuma ei ole aina paras mahdollinen", Lahtinen kommentoi.

FC Sport J on sarjataulukossa hyvissä asemissa viidentenä. Vaasalaisjoukkueen tavoitteet kevätkaudelle ovat selvät.

"Ensin täytyy tietysti selviytyä kuuden joukkoon, ja sen jälkeen katsotaan peli kerrallaan eteenpäin. Tavoite on kuitenkin mennä ihan sinne päätyyn asti, vähempään ei tyydytä".

Iiro Vanha johtaa Futsal-Liigan maalisyöttötilastoa. (Kuva: ToPV:n facebook)

Miesten Futsal-Liigan kuukauden pelaajaksi valittu Vanha on sarjan pistepörssissä 9. sijalla tehopisteillä 7+14=21. Maaliin johtaneita syöttöjä 25-vuotias maestro on jaellut liigassa eniten.

“Onhan se mukava kuulla välistä muiltakin että on onnistunut, eikä aina vaan tyttöystävän tai äitin suusta”, Vanha naurahtaa.

“Joukkueena meillä peli menee eteenpäin koko ajan, aletaan hitsautumaan paremmin yhteen peli peliltä. Puolustuspeli on parantunut, mutta siinä on vielä tekemistä. Totta kai myös maalintekoa pitää aina harjoitella”, Vanha pohtii ToPV:n hyvää alkukautta.

“Tällä hetkellä näyttää, että viisi joukkuetta on vähän muita edellä, mutta varmasti muutkin joukkueet haastavat toden teolla ylemmän kastin joukkueita, kuten on nähty jo syyskierroksella”, Vanha päättää.

Iiro Vanhan palkitseminen tapahtuu la 25.1. ToPV – PP-70 -ottelussa; Pipsa Lahtinen saa palkintonsa su 26.1. ottelussa FC Sport J – ACE.

*************************************

Miesten Futsal-Liigan uutisoinnin vastaava toimittaja: Samu Kytölä