FUTSAL-LIIGA: SoVo hävisi maali-ilottelun PP-70:lle, Ala-Hakunille 3 maalia

• Futsal

Futsal-Liigassa pelattiin viikonloppuna toinen täysi ottelukierros. Lauantaina sarjanousija Tornion Palloveikot jatkoi voittokulkuaan hakemalla täyden pistesaaliin Tampereelta Ilves FS:ltä maalein 1–4. GFT voitti FC Kemin kotonaan 3–1 ja KaDy haki niukan 2–4-vierasvoiton Joutsasta. Mad Max nappasi 0–2-vierasvoiton Sievissä ja Akaa Futsal jatkoi hurjaa virettään löylyttämällä Riemua Jyväskylässä. Akaa ja ToPV ovat puhtaalla pelillä sarjakärjessä mestaruutta puolustavan KaDyn kanssa. Sunnuntaina Someron Voima hävisi kotiottelunsa PP-70:ä vastaan Espoossa maalein 6–8 Mikko Ala-Hakunin tehdessä tamperelaisille hattutempun.

Miesten Futsal-Liiga, 2. ottelukierros
su 6.10.2019
Opinmäen liikuntahalli, Espoo

SoVo – PP-70 6–8 (2–2)

Maalit:
SoVo: Gezim Voca, Mergim Bushi 3, Valdrin Rashica, Joonas Manzo
PP-70: Matias Hovi 2, Markus Säde, Vili-Atte Mäkinen 2, Mikko Ala-Hakuni 3

Futsal-Liigan toisen ottelukierroksen päätösottelussa sunnuntaina nähtiin “salibandylukemat”, kun Someron monitoimitalon remontin vuoksi evakossa Espoossa pelannut SoVo nöyrtyi Tampereen Peli-Pojille maalein 6–8. Ilman pelikiellossa olevaa Arber Istrefiä parketilla ollut SoVo tarjoili PP-70:lle shokkialun, kun ajassa 1:17 tilanne oli jo 2–0 Gezim Vocan ja Mergim Bushin maaleilla. PP-70 sai kuitenkin juonesta kiinni ja kuroi pelin puoliajalle tasoihin. Toisella puoliajalla SoVo:n puolustuspakka oli harvinaisen sekaisin ja PP-70 namutteli hienoja maaleja liukuhihnalta; Matias Hovi, Vili-Atte Mäkinen ja Mikko Ala-Hakuni osuivat kahdesti mieheen. SoVo nousi hurjalla loppukirillä vielä reilu minuutti ennen loppua kahden maalin päähän lukemiin 5–7, mutta Ala-Hakuni kuittasi nopeasti 5–8 ja sai samalla hattutemppunsa täyteen. Myös SoVon Mergim Bushi osui kolmesti. PP-70 nousi voitollaan neljään pisteeseen; SoVo jatkaa alemmassa keskikastissa kahdella sarjapisteellä.

PP-70:n kapteeni Markus Säteellä oli ainetta tuuletukseen. (Kuva: Esa Norvia)

Maalikoosteita Futsal-Liiga-tv:ssä.

Otteluohjelma ja sarjataulukko kahdessa eri formaatissa:

SoVo tuuletti sunnuntaina kuutta maalia, mutta hävisi silti ottelun. (Kuva: Christoffer Enckelman)

Miesten Futsal-Liigan uutisoinnin vastaava toimittaja: Samu Kytölä

Palaute: samu.kytola(ät)futsal.fi; p. 041 4378041