Futsal-Liiga: KaDy voitti Riemun yleisöennätysderbyssä

• Futsal
Futsal-Liigan avauksessa kohtasivat jyväskyläläisderbyssä Kampuksen Dynamo ja liiganousija Liikunnan Riemu. Ottelu päättyi KaDyn voittoon 5-0. Avausottelu pelattiin LähiTapiola Areenalla Palloilun Superlauantai -teemalla (ennen salibandyseura Happeen 30-vuotisottelua SPV:tä vastaan), ja siinä syntyi uusi Futsal-Liigan yleisöennätys 1310 katsojaa.

Futsal-Liigan avausottelu

Kampuksen Dynamo – Liikunnan Riemu 5–0 (4–0)
La 28.9. LähiTapiola Areena, Jyväskylä

Maalit:
KaDy: Sergei Korsunov 2, Markus Rautiainen, Lassi Lintula, oma maali

KaDyn Markus Rautiainen aloitti maalinteon ensimmäisellä puolikkaalla. Laukaus oikealta upposi varmasti takakulmaan Riemun puolustuksen annettua liikaa tilaa ja aikaa kovapotkuiselle Rautiaiselle. Sergei Korsunov osui kahdesti. Ensimmäinen oli volleylaukaus, joka otti pompun kentästä mennen riemulaismaalivahdin yli. Kolmannessa osumassa Juho Väinälän syöttö maalille muutti suuntaa riemulaispelaajasta mennen maaliin. Korsunovin jälkimmäinen oli 10 metrin vapaapotku Riemun saatua kuudennen virheensä.

Toisella puoliajalla KaDy jatkoi pallonhallintaa ja pyöritti peliä paljon Riemun muodon ympärillä pudottaen hieman hyökkäysaktiviisuuttaan. Riemulta nähtiin muutamia vaarallisia laukauksia, joista maalia kohti suuntautuneet KaDyn maalivahti Niila-Ville Laitinen kuitenkin torjui. Riemu yritti kavennusta reikäpaitapelillä pääsemättä kovin vaarallisille tekopaikoille. Niila-Ville Laitinen yritti kaksi kertaa pistää roikkoa kentän yli tyhjiin, mutta poikkeuksellisen peliareenan näyttökuutio oli molempien yritysten tiellä. Viimeisellä minuutilla Lassi Lintula vielä tyylitteli maalin Mikko Kytölän syötöstä loppulukemat 5-0 tauluun.

Virtanen
Kady juhlii osumaa. (Kuva: Sami Virtanen)
Kapteenien kommentit

KaDyn kapteeni Mikko Kytölä
- Pelillisesti ei nähty mitään spektaakkelia. Pallottomien liikkeet ovat vielä hakusessa ja pelin tempo oli varsin hidasta. Mutta prosessimme on vasta alussa, ja voitto nollapelillä tietenkin tyydyttää.
- Paljon ollaan liikahdettu eteenpäin siitä, kun kesällä aloitettiin ja se on tärkeintä. Nyt maltilla ja optimistisesti kohti tulevaa.

Riemun kapteeni Mika Halonen:
- Olemme tyytyväisiä pelilliseen ilmeeseen kokonaisuutena. Etenkin ottaen huomioon, kuinka repaleinen ja lyhyt harjoituskausi on takana. Pääosin puolustus pysyi tiiviinä KaDyn pitäessä odotetusti selvästi meitä enemmän palloa.
- Se harmittaa, millaiset maalit päästimme ensimmäisellä puoliajalla eli esim. kulmapotkusta, oma maali ja sitten vielä KaDylle kymppimetrinen meidän hyökkäyspään rikkeen myötä virheiden ollessa täynnä. Ja myös se harmittaa, ettei hyvistä paikoista huolimatta tehty ainuttakaan maalia, jotta olisi päästy peliin mukaan tai ainakin kavennettu numeroita.
- Tästä hyvä jatkaa kuitenkin kautta, opittiin paljon.

Futsal-Liiga jatkuu huomenna 29.9. täydellä kuuden ottelun kierroksella, jossa kohtaavat Akaassa viime vuoden finalistit KaDy ja Akaa Futsal (ent. Leijona Futsal).

KaDyn raportti (tulossa): https://www.kampuksendynamo.com/

Miesten Futsal-Liigan uutisoinnin vastaava toimittaja: Samu Kytölä