FUTSAL: KaDy UEFA:n Mestarien Liigan karsinnassa

• Futsal

Kampuksen Dynamo pelaa UEFA:n futsalin Mestarien Liigassa tällä viikolla. KaDy aloittaa Mestarien Liigan karsintakierrokselta (Preliminary Round) 33 muun kansallisen mestarin kanssa.

Preliminary Roundilla lohkoja on yhdeksän ja jokaisesta lohkosta jatkaa seuraavalle kierrokselle (Main Round, 32 joukkuetta) vain voittaja. 23 korkeimmalle rankattua seuraa 19 eri maasta ovat päässeet Main Roundille ilman karsintaa.

KaDy oli heinäkuussa UEFA:n päämajassa Nyonissa suoritetussa arvonnassa ykköskorin joukkue. Samaan lohkoon arvottiin Ranskan mestari Toulon Élite Futsal (2. kori), Albanian mestari Tirana Futsal (3. kori) ja isäntäjoukkueeksi ennalta valittu Viimsi Tallinnasta (4. kori).

KaDy pelaa Tallinnassa ke 28.8. – la 31.8. seuraavasti:

ke 28.8. klo 16.30 KaDy – Tirana Futsal (ALB)
to 29.8. klo 16.30 Toulon Élite Futsal (FRA) – KaDy
(pe 30.8. – välipäivä)
la 31.8. klo 19.30 Viimsi FC Smsraha (EST) – KaDy

KaDyn lohkon tulospalvelu ja kaikki Preliminary Roundin ottelut ovat UEFA:n sivuilla:

Pelipaikkana on: Kalevi Spordihall, Juhkentali 12, 10132 Tallinn

KaDyn päävalmentaja Vasko Vujović on KaDyn tiedotteessa luottavaisin mielin:
“Edessä on mielenkiintoinen turnaus; jokainen ottelu on kova ja lähdemme tavoittelemaan voittoja ottelu kerrallaan.”

“Tirana lienee heikommin organisoitu, villimpi joukkue, joka voi haastaa yksilötasolla yllättävillä tavoilla. Olemme heitä kurinalaisempi ryhmä. Toulonilta löytyy yksilötaitoa roppakaupalla, joten sieltä tulee taatusti 1 vs. 1 -haastoja kovalla tahdilla ja sitä kautta painetta puolustukseemme. Isäntäjoukkue Viimsi on tuoreiden tietojen mukaan hankkinut kolme Ukrainan maajoukkuepelaajaa ja yhden venäläisen vahvistuksen, joten he voivat hyvinkin olla lohkon jokerijoukkue, vaikka ovatkin alimmaksi rankattuja.”

“Meidän täytyy pitää energiatasot korkealla joka peliin ja keskittyä kentällä joka hetki. Olemme hyvin organisoitu joukkue ja hyvässä pelikurissa on meidän vahvuutemme”, Vujović päättää.

Joukkueen kapteeni Mikko Kytölä on urallaan pelannut ammattilaisena Italiassa ja yli 80 maaottelua Suomen paidassa.

“Hyvät on tunnelmat: ollaan treenattu hyvin ja uusien tulokkaiden profiili sopii hyvin KaDyyn. He tykkäävät juoksemisesta ja paiskivat kovasti duunia. Pre-season on aina kovan harjoittelun aikaa, se toistuu joka vuosi. Tänä vuonna ehkä vielä korostetummin on puristettu ja harjoitettu fyysisiä ominaisuuksia. Aikaa on ollut rajatusti, mutta silti tarpeeksi rakentaa joukkuetta ja hitsata uutta joukkuetta yhteen”, Kytölä summaa.

Lähde: KaDyn tiedote

Miesten Futsal-Liigan uutisoinnin vastaava toimittaja: Samu Kytölä