FUTSAL: KaDy UEFA:n Mestarien Liigan arvonnassa

• Futsal

Kampuksen Dynamo valmistautuu UEFA Futsal Champions Leagueen kolmatta kertaa. Kilpailu pelataan 2021–22 jälleen normaalisti yhden poikkeuskauden jälkeen. Arvonta on UEFA:n päämajassa Sveitsin Nyonissa keskiviikkona 7.7.klo 15.00 Suomen aikaa.

Kolmannen miesten futsalin Suomen mestaruutensa voittanut jyväskyläläinen Kampuksen Dynamo valmistautuu UEFA Futsal Champions Leagueen kolmatta kertaa. KaDy aloittaa kilpailun 20.–25.8. karsintakierrokselta (Preliminary Round). Preliminary Roundin kahdeksan lohkojen voittajat (sekä paras lohkokakkonen) etenevät lokakuun Main Roundille 23 sijoitetun joukkueen ja hallitsevan mestarin Sporting Lissabonin seuraksi.

KORJAUS 7.7.2021: Lohkovoittajien lisäksi myös paras lohkokakkonen Preliminary Roundilta etenee Main Roundille.

Arvonta suoritetaan UEFA:n päämajassa Sveitsin Nyonissa keskiviikkona 7.7.klo 15.00 (Suomen aikaa). Arvonnasta on suora lähetys UEFA:n kotisivuilla.

LISÄYS 7.7.2021: UEFA:n tiedonannon mukaan Main Roundin lohkoarvontaa ei tehdä tänä vuonna koronavirustilanteen johdosta samassa tilaisuudessa, vaan Main Round arvotaan erikseen 30. elokuuta.

Kaikki Preliminary Roundille osallistuvat joukkueet taustahenkilöineen ovat koronavirustilanteen vuoksi turnauksen aikana ja sitä ennen täysin UEFA:n “kuplassa”.

>> Kampuksen Dynamon uutinen

>> UEFA:n tiedote (heinäkuu)

>> UEFA:n uutinen (toukokuu)

KaDyn päävalmentaja Vasko Vujović seuran kotisivuilla:

– Ykköskorissa kaikki mahdolliset vastustajamme ovat vakavasti otettavia joukkueita. Etenkin Azerbaidžanin Araz ja serbialainen FON ovat kovia. Meidän ei pidä myöskään väheksyä alempien korien joukkueita: nekin ovat omien maidensa mestareita ja ansainneet paikkansa voittamalla vastustajansa.

– Valmistaudumme heinä–elokuun aikana huolellisesti ja kunnioitamme jokaista meidän lohkoomme tulevaa vastustajaa. Odotamme mielenkiinnolla, mitkä vastustajat ja mikä matkakohde kohdallemme huomisessa arvonnassa tulevat. On suuri etuoikeus osallistua lajimme arvostetuimpaan seurajoukkuekilpailuun.

KaDy juhli Suomen mestaruutta toukokuussa voitettuaan FC Kemin. (Kuva: Ari Vuorela)

KaDyn viestintävastaava ja hallituksen jäsen Samu Kytölä seuran kotisivuilla:

– Emme saaneet kotiturnausta Jyväskylään hakemuksestamme huolimatta. Toiveenamme on lähitulevaisuudessa tuoda UEFA:n Mestarin Liiga Jyväskylään joko nykyiselle Monnarille tai uudelle Hippokselle, mutta se vaatii paljon töitä sekä kentällä että taustoissa.

– Matkustaminen tuo omia haasteitaan sekä maantieteen että koronatilanteen ja karanteenien vuoksi. Matkustamisen kannalta helpoimmat olisivat Riika, Stuttgart ja Bern. Mutta tätä kannattaa miettiä enemmän vasta keskiviikon arvonnan jälkeen, Kytölä päättää.

KaDy eteni vuonna 2018 Wiener Neustadtissa pelatusta Preliminary Roundin lohkosta puhtaalla pelillä Main Roundille. Kroatiassa pelatussa lohkossa KaDy karsiutui jatkosta kolmella tappiolla. Vuonna 2019 KaDy karsiutui jo Preliminary Roundilla Tallinnassa yhden voiton ja kahden tappion myötä.

Vuonna 2020  Mestarien Liigassa Suomea edusti runkosarjan ykköseksi jäänyt Akaa Futsal. Koronavirustilanteen vuoksi kokonaisten turnausten sijasta kilpailu pelattiin kerrasta poikki -menetelmällä. Akaa Futsal hävisi Tšekin mestarille Chrudimille 2–1 ja putosi jatkosta.

Syksyllä 2018 Mikko Kytölän KaDy eteni Mestarien Liigan Main Roundille Kroatian Makarskaan.

• futsal
  • kady