Futsal-Gaalassa palkintoja ja valintoja

• Futsal

Futsalkausi 2017 - 2018 päätettiin lauantaina 19.5. Helsingissä pidetyssä Futsal-Gaalassa, jossa palkittiin kauden parhaita ja ensimmäistä kertaa valittiin myös legendoja sekä jäseniä suomalaisen futsalin Hall of Fameen.

SPL Tampereen alueelle palkintoja tuli seuraavasti:

Kauden naispelaajana palkittiin ACE:n Leena Lepikonmäki, joka valittiin myös Naisten Futsal-Liigan tähdistökentälliseen. PJK:n Kasper Kangas puolestaan pokkasi kauden nuoren pelaajan tittelin. Leijona Futsalin Petri Grönholm valittiin Miesten Futsal-Liigan tähdistökentälliseen. Kauden tulokkaana palkittiin Mad Maxin Alejandro Peris Mora.

Ilveksen Juha-Pekka Torvista muistettiin huhtikuussa päättyneestä 111 ottelua sisältäneestä maajoukkueurastaan.

Futsalin on pelattu Suomessa 20 vuotta ja juhlavuoden kunniaksi valittiin ensimmäiset futsallegendat. Tätä arvonimeä saavat jatkossa kantaa Ilveksessä pitkän pelaajauran pelanneet Jussi Lahtinen sekä Jukka Lottonen.

Suomalaisen futsalin Hall of Fame sai myös ensimmäiset jäsenensä. Numerolla neljä valittiin mm. Ilveksessä pelannut Teemu Terho. Numerolla viisi puolestaan maajoukkueen entinen päävalmentaja ja SPL Tampereen nykyinen kilpailupäällikkö Jouni Pihlaja.

Kaikki palkitut löytyvät täältä: https://www.palloliitto.fi/jalkapallouutiset/kauden-2017-18-futsal-gaalassa-palkintosadetta

SPL Tampere jakaa omat futsalpalkintonsa keskiviikkona 30.5. Tampereella.

• Tampere