Finlands Bollförbund söker en svenskspråkig fotbollskoordinator

Finlands Bollförbund söker en svenskspråkig fotbollskoordinator. Uppdraget går ut på att ansvara för och utveckla Finlands Bollförbunds svenskspråkiga (och engelskspråkiga) service i hela Finland.

Din placering för tjänsten är på Åland. Som Finlands Bollförbunds svenskspråkiga fotbollskoordinator (även på engelska) har du ansvaret för att ta fram en plan hur den svenskspråkiga servicen ska vara organiserad i framtiden. Du fungerar som projektkoordinator för att implementera planen inom hela organisationen. Din roll innebär att du är kontaktperson inom hela bollförbundet när det gäller ärenden kring den svenskspråkiga servicen i hela Finland. Du ansvarar även för att säkerställa att alla nödvändiga dokument inom FBF ska finnas tillgängliga på svenska samt också på engelska när det är nödvändigt.

Under projektet läggs särskild tonvikt på att säkerställa det svenska språket på Bollförbundets webbportaler, utbildningsmaterial för tränare och domare samt fotbollens regler, instruktioner och föreskrifter samt även på engelska vid behov.

Målsättningen med detta projekt är att utöka samarbetet mellan Finlands Bollförbund och Svenska Fotbollförbundet, speciellt när det gäller ledar-, tränar- och domarutbildningen.

Projektet omfattas även av specificerade målsättningar och utvärderingar som fastställts i en årlig budget av både Finlands Bollförbund och Ålands Fotbollförbund.

Vi värdesätter din kunskap och erfarenhet inom idrott och speciellt fotboll. Tjänsten förutsätter att du har utmärkta kunskaper i svenska språket (och engelska), både i tal och skrift, och du behöver tillräckliga kunskaper i finska och engelska språket. Har du utmärkta kunskaper i finska och engelska är det en fördel.

Tjänsten är finansierad av UEFA:s Assist Programme och projekttidens längd beror på UEFA:s beslut gällande finansieringen. Första fasen av uppdraget är till och med 30 juni 2020. Tjänsten är planerad som ett deltidsjobb och det totala antalet arbetstimmar per vecka är förhandlingsbart. Finlands Bollförbund erbjuder en dator och en mobiltelefon kostnadsfritt under projekttiden.

Vänligen skicka in din ansökan och CV inklusive löneanspråk (euro/timme) senast den 6 mars 2019 till [email protected] med rubriken “Svenskspråkig fotbollskoordinator”. För mer information om tjänsten, vänligen kontakta vår HR-chef Heidi Holopainen ([email protected] eller +358 40 540 71 84).

• Palloliitto
    • Seurojen Palloliitto