Finaalipäivien uutuus: Suomen Cupin YouTube-livessä pureudutaan Cupin finaalimuistoihin Henri Lehtosen kanssa ja naisten jalkapallon kaupallisuuteen Katja Hakalan kanssa

• Jalkapallosarjat

Palloliiton tuore YouTube-kanava on täynnä kiinnostavaa sisältöä Suomen Cupin superviikonlopussa, kun finaalien yhteydessä päästään asiantuntijavieraiden johdolla pureutumaan kiinnostaviin aiheisiin. Lauantaina Inter-legenda Henri Lehtonen johdattaa katsojat syvälle Cup tunnelmaan, kun keskustelua käydään finaaliviikon valmistautumisesta pelaajan näkökulmasta. Sunnuntaina PK-35 hyökkääjä sekä naisten jalkapallon kaupallisuuden asiantuntija Katja Hakala avaa naisten jalkapallon kaupallisia kasvumahdollisuuksia sponsoroinnin ja pelaajabrändäyksen näkökulmasta.

Henri Lehtonen johdattaa katsojat cup-muistoihin

Henri Lehtonen on Inter-ikoni, joka johdatti turkulaiset kapteenina Suomen Cupin voittoon kaudella 2009 ja hopealle kausina 2014 ja 2015. Lehtonen juhli myös Veikkausliigan voittoa sinimustissa kaudella 2008. Inter-kannattajien suosiota nauttinut Lehtonen päätti pelaajauransa vuonna 2017.

Lehtonen vie katsojat lauantaina aikamatkalle vuoteen 2009, jolloin hän oli mukana voittamassa Suomen Cupia. Hän kertoo, millaista psyykkinen valmistautuminen otteluiden alla on ja mitä tapahtuu huippujoukkueen pukukopissa suljettujen ovien takana. Lehtoselle on myös mahdollista lähettää katsojakysymyksiä lähetyksen aikana.

Miesten Suomen Cup -liven aikataulu:

Kello 13.45-14.00
Ensimmäinen osa:

• Suomen Cupin finaalimuistot
  • Finaaliviikko ja -päivä pelaajan näkökulmasta
  • Lehtosen mietteitä finaalista

Puoliaika, noin kello 14.45
Toinen osa:

• Miltä peli näyttää?
  • Mitä tapahtuu puoliajalla huippujoukkueessa?
  • Mihin peli ratkeaa?

Katja Hakala avaa jalkapallon kaupallisuutta naisten jalkapallon näkökulmasta

Katja Hakala on kaudeksi 2020 Kansalliseen Liigaan nousseen PK-35:n hyökkääjä. Pelaajauransa lisäksi Hakala on meritoitunut naisten jalkapallon kaupallisuuden tutkijana. Hänen pro gradu -tutkielmansa SPONSORING WOMEN’S FOOTBALL - Attracting sponsors in the Finnish sponsorship market pureutuu syvällisesti sponsorointiin, pelaajabrändäykseen ja kaupallisuuteen.

Sunnuntaina Suomen Cupin livelähetyksessä Hakala kertoo, millaisia joukkueita TiPS ja Åland United ovat pelaajan näkökulmasta. Lisäksi hän avaa jalkapallon sponsorointia siitä näkökulmasta, millaisia uusia mahdollisuuksia naiset pelaajina ja naisten joukkueet avaavat yrityksille. Samalla keskusteluun nousevat myös pelaajabrändiin liittyvät asiat. Myös Hakalalle voi lähettää kysymyksiä liven aikana.

Naisten Suomen Cup -liven aikataulu:

Kello 12.45-13.00
Ensimmäinen osa: