FIFA 19 Nordics Invitational pelataan viikonloppuna – Suomen neljäs pelaaja ratkeaa perjantaina

Suomi pelaa viikonloppuna ensimmäistä kertaa järjestettävässä FIFA 19 Nordics Invitational -turnauksessa. Suomen neljäs pelaaja valikoituu joukkueeseen perjantain karsinnan perusteella.

Pohjoismaiset e-jalkapallomaajoukkueet taistelevat FIFA 19 Nordics Invitational -kutsuturnauksen mestaruudesta lauantaina osana Assembly Winter 2019 -tapahtumaa.

Turnauksen voittoa tavoittelevat Suomen ohella Tanska, Norja ja Ruotsi.

Suomen edustajiksi ovat aiempien meriittien perusteella valikoituneet e-jalkapalloilijat Eemeli SimpanenMarkus Moilanen ja Anton Korvenaho.

Suomen neljäs edustaja FIFA 19 Nordics Invitational -kilpailuun valikoituu perjantaina pelattavan FIFA 19 Finnish Championship -turnauksen perusteella.

- Edustamme ylpeydellä Suomea. Hienoa, että Suomen Palloliitto uskaltaa rohkeasti kokeilla uusia asioita, ja nyt olemme keräämässä maajoukkuetoiminnasta uusia kokemuksia tulevaisuudessa hyödynnettäväksi, Eemeli Simpanen kertoo.

- Suomen joukkue tuntee toisensa hyvin. Olemme tehneet viimeistelyharjoitukset huomioiden kotiturnauksen erityisvaatimukset ja olemme valmiita kohtaamaan pohjoismaiset vastustajamme, Anton Korvenaho puolestaan toteaa.

Helsingin Messukeskuksessa järjestettävään tapahtumaan odotetaan paljon väkeä paikalle. Suomen Markus Moilanen odottaa innolla kotiyleisön edessä pelaamista.

- Onhan se hienoa pelata Suomi-paidassa ja kotiyleisön edessä. Tapahtumasta tulee varmasti unohtumaton. Taktiikat on hiottu ja odotan innolla turnauksen alkua.

Turnauksen kaikki ottelut näytetään suorina Yle Areenasta. Palloliiton yhteistyökumppanit tapahtumassa ovat Telia, Volkswagen ja Motonet.

FIFA 19 Nordics Invitational >>
    Tulospalvelu >>