FC Jazzille lisenssi Veikkausliigaan

Suomen Palloliiton ja Jalkapalloliigan yhteinen lisenssihallinto päätti tänään myöntää FC Jazzille liigalisenssin kaudelle 2003. Näin ollen Veikkausliiga pelataan normaalina 14 joukkueen kaksinkertaisena sarjana.
      Jazzin maksusopimukset lisenssin takana

Myönteisen päätöksen teki mahdolliseksi FC Jazzin solmimat maksusopimukset Lounais-Suomen veroviraston, työministeriön ja muiden tärkeimpien velkojien kanssa. Samalla FC Jazz toimitti lisenssihallinnolle tiedot merkittävästä varainhankinnan kehityksestä.

- Urheilulliselta kannalta on äärimmäisen hyvä, että positiiviseen ratkaisuun voitiin päätyä. Vielä alkuviikosta FC Jazzin liigakelpoisuus näytti perin epätodennäköiseltä, kertoi Palloliiton puheenjohtaja Pekka Hämäläinen

Myös Veikkausliigan puheenjohtaja Jussi Sarvikas oli samoilla linjoilla.

- Päätös oli esitetyn selvityksen perusteella helppo. Vaatimukset täyttyivät, eikä niistä tarvinnut tinkiä, kertoi Sarvikas.

Lisenssihallinto oli tyytyväinen myös siitä, että sekä VPS ja TP-47 olivat jättäneet omat lisenssihakemuksensa lisenssihallinnon sitä pyydettyä.

- Lyhyessä ajassa paikkakunnilla oli saatu paljon aikaan. Se on osoitus kaupungeissa vallitsevasta vahvasta jalkapallokulttuurista", sanoi Veikkausliigan toimitusjohtaja Jan Walden.