FC Honka kohtaa FC Zürichin Mestarien liigassa

• Jalkapallosarjat

FC Honka kohtaa jalkapallon Mestarien liigan ensimmäisellä pudotuspelikierroksella sveitsiläisen FC Zürichin keskiviikkona 12. syyskuuta kello 19.00 Telia 5G Areenalla Töölössä.

Karsinnoista tiensä varsinaiseen kilpailuun selvittänyt espoolaisryhmä avaa otteluparin FC Zürichiä vastaa kotiottelulla. Hongan valmentaja Luciano Posillipo odottaa otteluparista tiukkaa kamppailua.

- Zürich on fyysinen vastustaja, joka pystyy etenemään hyvin suoraviivaisesti ja joukkueen peruspelaaminen on korkealla tasolla. En usko, että tiedossa on taktisesti välttämättä mitään suurta sodankäyntiä, mutta meidän pitää pystyä vastaamaan kovaan intensiteettiin.

- Ennakolta Zürich on mielestäni kovempi joukkue kuin Naisten Liigan joukkueet, mutta me olemme parhaimmillamme kovassa paineessa ja pystymme mukautumaan erilaisia vastustajia vastaan, Posillipo sanoo.

FC Zürich on pelannut Mestarien liigassa useaan otteeseen. Kausilla 2013/14, 2014/15 ja 2016/17 joukkue raivasi tiensä 16 parhaan joukkoon, mutta viime kaudella tie katkesi liettualaisen Gintran käsittelyssä yhteismaalein 2-3.

Honka puolestaan kohtasi Gintran tämä kauden karsintaturnauksessa. Tuo ottelu päättyi 1-1 tasatulokseen ja molemmat joukkueet jatkoivat tietään karsintalohkosta varsinaiseen Mestarien liigaan. Tällä kaudella FC Zürich ei ole pelannut karsintaotteluita, vaan joukkue selvisi suoraan sijoitettuna joukkueena varsinaiseen turnaukseen.

- Nämä kansainväliset pelit ovat joukkueelle ainutlaatuinen kokemus. Tavoitteemme on saada kotiottelusta mahdollisimman hyvät asetelmat seuraavaa osaottelua varten ja tähän toivomme tietenkin myös yleisön apua. Toivottavasti katsojat löytävät paikalle. Se on varmaa, että jokainen honkalainen jättää kaikkensa kentälle, Hongan kapteeni Anna Auvinen lupaa.

Hongan kotiottelu pelataan Helsingissä Telia 5G areenalla, koska Tapiolan Urheilupuiston kotikenttä ei täytä UEFA:n vaatimuksia. Joukkueiden toinen kohtaaminen käydään Zürichissä torstaina 27.9. kello 19:00 alkaen

Liput otteluun >> Liput 10,00 €, lipunmyynti ennakkoon Tiketin kautta: http://www.tiketti.fi/fchonka-fczurichfrauen
Lipunmyynti on auki ottelupäivänä myös paikan päällä pääsisäänkäynnin yhteydessä (Urheilukadun puolelta)

FC Honka Naisten kannatuskausikortilla sekä Esport Hongan kausikortilla vapaa pääsy otteluun. Lipun pääset lunastamaan seuraavasta linkistä: www.tiketti.fi/tarjous/fchonka-fczurichfrauen