Ex-maajoukkuehyökkääjä Hannu Kankkonen on poissa

Entinen A-maajoukkuehyökkääjä Hannu Kankkonen on siirtynyt vihreämmille veroille 79 vuoden iässä.

25 A-maaottelua

Helsinkiläinen Kankkonen edusti uransa aikana HIFK:ta, HJK:ta ja viimeisenä aktiivivuotenaan KUV:ta. SM-sarjassa hän pelasi pitkälti toistasataa ottelua ja teki niissä yli 60 maalia. Suomen mestaruuden hän voitti HIFK:n riveissä kausina 1959 ja 1961.

A-maajoukkueessa Kankkonen esiintyi 25 kertaa ja iski kuusi A-maaottelumaalia, joista peräti neljä Norjan verkkoon kahdessa vuosina 1958 ja 1959 pelatussa maaottelussa. Lisäksi hän pelasi neljä B- ja kaksi nuorten maaottelua.

- Olemme menettäneet suuren jalkapalloilijan ja otamme osaa perheen suruun, Suomen Palloliiton puheenjohtaja Pertti Alaja esittää surunvalittelut.

• Palloliitto