10.4.2022 klo 22.05

Eteläisen alueen ansioituneita ja menestyjiä palkittiin Seurojen Ääni -seminaarissa

Suomen Palloliiton eteläisen alueen ansioituneita ja menestyjiä kaudelta 2021 palkittiin Seurojen Ääni - seminaarissa Helsingissä. Vuoden seurana palkittiin tilaisuuden päätteeksi FC Kirkkonummi.

Lista kaikista ansioituneista perusteluineen:

FC Kirkkonummi, Vuoden seura 2021
Nuori seura, joka on onnistunut kolmen seuran (MasKi, KyIF, ACK) yhdistymisen jälkeen vakiinnuttamaan asemansa ja kasvamaan. Kova pelaajamäärän kasvu yli 1300 pelaajaan. Seura on linjannut myös strategiansa vuonna 2021 ja toiminnassa näkyy vahva ote myös olosuhteiden kehittämiseen.

Mika Haikala, Vuoden seuratyöntekijä 2021
Seuran puheenjohtajana viimeiset 4 vuotta ja on tuona aikana toiminnallaan nostanut seuran haasteiden keskeltä positiiviseen tilanteeseen. Haminassa pyörii aktiivisesti ikäkausijoukkueet sekä nappulatoiminta pienille harrastajille. Seuran omistama halli tarjoaa hyvät harjoituspaikat Haminan sekä lähialueiden jalkapalloilijoille.

Daniel O'Shaughnessy, Vuoden pelaaja 2021
Upeat esitykset Veikkausliigassa (HJK) ja Huuhkajissa. Erinomainen esimerkki, kehitystarina ja esikuva. Kauden päätteeksi siirto Saksaan (Karlsruher SC)

Niklas Pyyhtiä, Vuoden poikapelaaja 2021
FC Hongan keskikenttäpelaaja siirtyi Italian pääsarjaan Bolognan riveihin. TPS:n kasvatti löi Veikkausliigassa nopeasti läpi ensimmäisellä kaudellaan Hongassa.

Oona Sevenius, Vuoden tyttöpelaaja 2021
Rajamäen Kehityksen kasvatti, joka pelasi nuorena myös Nurmijärven Jalkapalloseurassa. Kauden päätteeksi siirtyi PK-35 Vantaasta HJK:n riveihin. Oona on edustanut kuluvalla kaudella U19- maajoukkuetta ja osoittanut myös maaotteluissa kuuluvansa ikäluokkansa potentiaalisimpiin pelaajiin.

Toni Koskela, Vuoden Valmentaja 2021
Aloitti HJK:n päävalmentajana toukokuussa 2019 ja on luotsannut seuran mestaruuteen 2020 ja 2021. ”Tonin aikana pelimme on koko ajan kehittynyt, ja näemme, että Tonin johdolla potentiaalia löytyy vielä lisää kansallisten ja kansainvälisten tavoitteidemme saavuttamiseksi"

Arpad Mester, Vuoden nuorten valmentaja 2021
Pitkään monissa valmentajan ja valmennuksen kehittäjän rooleissa työskennellyt Arpad johdatti EPS;n B-tytöt Suomen mestaruuteen. Nuorten pelaajien kehittäjä.

Vuoden lasten valmentajat (5)
Suomen Palloliiton strategiassa lasten valmennus ja sen kehittäminen ovat tärkeässä asemassa. Strategiaprojektissa "kehitämme lasten valmentajien ydintaitoja seuraympäristössä" yhtenä keskeisenä tavoitteena on lasten valmentajien arvostuksen lisääminen. Haluamme osana tätä tavoitekokonaisuutta nyt palkita ansioituneita lasten valmentajia, jotka arvokkaalla työllään mahdollistavat lasten laadukkaan ja turvallisen harrastamisen.
Palkitsemiskriteereinä on ollut mm.
- valmentaja on valmentanut seurassa useamman vuoden ajan alle 12-vuotiaita lapsia
- valmentaja saa innostavalla toiminnallaan lapset heittäytymään pelille
- valmentaja on asiantunteva pelin opettaja ja kasvattaa lapsia urheilulliseen elämään
- valmentaja on toiminnallaan vaikuttanut koko seuran valmennuksen kehittämiseen.

José Barboza, Vuoden lasten valmentaja 2021
Erinomaista ja tuloksellista työtä lasten valmennuksen parissa. Vahva halu opettaa, innostaa ja myös kehittyä itse. Tekee arvokasta työtään Porvoossa (FCFJ)

Oskari Tielinen, Vuoden lasten valmentaja 2021
Energinen ja positiivinen valmentaja eläytyy tapahtumissa ja haluaa tartuttaa omaa innostustaan lajia kohtaan pelaajille. Vahva halu kehittyä valmentajana. Opettaa, kehittää ja kasvattaa Oulunkylässä (IF Gnistan)

Sami Hakala-Bergman, Vuoden lasten valmentaja 2021
10-11 -vuotiaiden tyttöjen vastuuvalmentajana Nummelassa (NuPS) Sami on tehnyt vahvaa työtä innostamalla, kehittämällä ja kannustamalla ympärillään olevia ihmisiä. Halu kehittyä jatkuvasti ja on ollut mukana myös Palloliiton nuoren valmentajan kehitysprosessissa.

Asko Jortikka, Vuoden lasten valmentaja 2021
Järjestelmällinen työote on luonut isoihin lapsiryhmiin turvallisen ja innostavan ympäristön. Poikkeuksellinen lasten valmennuksen ammattilainen, joka on sitoutunut myös kehittämään itseään systemaattisesti. Vahva tekijä nurmijärveläisen jalkapallon (NJS) kehittämisessä.

Tom Jolkkonen, Vuoden lasten valmentaja 2021
Pitkän uransa aikana sytyttänyt lukemattomiin lapsiin jalkapallokipinän. Kasvattaa ohessa vielä kollegoitaan ja lasten vanhempia. ” Tämä herra tulisi palkita joka ikinen vuosi.” Ura lasten valmentajana, ohjaajana ja kasvattajana hakee vertaistaan Espoon Palloseurassa.

Peiman Simani , Vuoden erotuomari 2021
Pitkäjänteinen, aktiivinen ja nousujohteinen itsensä kehittäminen on johtanut tuloksiin. Vahvoja esityksiä ja yhtenä osoituksena tästä valinta Liigatuomariryhmään kaudeksi 2022.

Respect-palkittavat - Respect-palkinto voidaan myöntää moninaisesta työstä ja ansioista jalkapallon ja/tai futsalin eteen.

Pasi Lod, Respect -palkinto 2021
Valtava määrä työtä seuran eteen jo vuodesta 1993 mm. pelaajana, valmentajana, hallituksessa, varusteasioissa ja hallituksen puheenjohtajana. Vahva rooli seuran kehityksessä sekä lukuisa määrä myös muita liikuntaan ja urheiluun liittyviä tehtäviä. Ja työ Koivukylässä (KoiPS) jatkuu edelleen.

Kari Mantere (HEK) ja Ari Puustinen (LUEK), Respect -palkinto 2021
Syksyn haastavassa tilanteessa osoittivat esimerkillisyyttä. Viheltävät aina hyvällä asenteella sekä jalkapalloa että futsalia. Molemmat ovat aina myös valmiita auttamaan ja toimivat esimerkillisesti kaikissa erotuomaritoimintaan liittyvissä asioissa.

Pertti Hotanen, Respect -palkinto 2021
On toiminut soveltavan jalkapallon kanssa pitkään. Kontulassa (FC Kontu) valmentajana on saanut omat joukkueensa pelaamaan hienosti yhteen. Yhteisöllisyyden sekä sosiaalisen kasvattamisen joukkueet ovat pelanneet hienoa jalkapalloa ja jokainen pelaaja on voinut tavoitella omia rajojaan pelaajana.

Mariet Louhento, Respect -palkinto 2021
On omalla työllään mahdollistanut FC Hongan harppauksen ammattimaisuudessa, ja samalla ollut mukana kehittämässä laajasti koko suomalaista jalkapalloa sen eri osa-alueilla. Ansaitsee ehdottomasti maininnan seuratoiminnan ja jalkapallon eteen tehdystä huikeasta työstä. Tällä hetkellä mm. Kansallisen Liigan puheenjohtajana.