Et ole yksin -palvelu puuttuu epäasialliseen käytökseen ja häirintään urheilussa

• Seuratoiminta

Et ole yksin on Väestöliiton palvelu, jonka tavoitteena on vähentää ja ennaltaehkäistä epäasiallista käytöstä ja häirintää urheilussa. Palloliitto on mukana palvelussa.

Suomen Palloliitto haluaa luoda kaikille jalkapallon harrastajille ja lajitoimijoille turvallisen toimintailmapiirin. Hyvän harrastusilmapiirin puolesta kampanjoidaan ja työskennellään kentällä aktiivisesti päivittäin, mutta jos asiat ihmisten välillä menevät vikaan, olemme yhteistyössä usean suomalaisen lajiliiton kanssa tuottamassa ja tukemassa Et ole yksin -palvelua.

Et ole yksin- palvelun päämääränä on ennaltaehkäistä ja vähentää kiusaamista, seksuaalisen häirinnän ja kaikenlaisen väkivallan kokemuksia urheilussa, sekä tukea epäasiallisen käyttäytymisen kohteeksi joutuneita.

Et ole yksin puhelin-tai chatpäivystys tarjoaa tukea ma-to 14.00-17.30. Palveluun voivat olla yhteydessä niin urheilevat lapset ja nuoret, kuin urheilun parissa toimivat aikuisetkin. Palvelu on luottamuksellinen ja yhteydenottoihin vastaavat Väestöliiton asiantuntijat.

Lue lisää www.etoleyksin.fi