Ensimmäisessä valmentajien verkkokoulutuksessa keskitytään tiimityöhön ja joukkuepelaamiseen

• Seuratoiminta

Valmentajille suunnattujen verkkokoulutusten sarja käynnistyy tänään klo 15.00. Ensimmäisenä vuorossa on Erkka V. Lehtolan Pallo maaliin yhdessä - Tiimityön ja joukkuepelaamisen ylistys -koulutus.

Palloliitto tarjoaa maksutonta etäkoulutusta valmentajille ja seuratoimijoille ammattitaidon ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi verkkoseminaarien muodossa
Ensimmäisessä verkkokoulutuksessa syvennytään yhdessä tekemisen merkitykseen U17-poikien päävalmentaja Erkka V. Lehtolan johdolla.

- Joukkueena ja yhdessä tekeminen on aika vallitseva ajatus suomalaisessa urheilussa. Menestyvä joukkue pelaa oikeasti kimpassa, ja ihmiset joukkueen ympärillä pyrkivät auttamaan parhaansa mukaan. Siinä ei riitä enää yksi hyvä päävalmentaja, siinä tarvitaan ympärille paljon muitakin osaajia. Se on tämän koulutuksen johtava ajatus, Lehtola kertoo.

Lehtolan luotsaama alle 17-vuotiaiden maajoukkue (2003), on oiva esimerkki tiimityön ja joukkuepelaamisen roolista menestyksessä. Joukkue selvitti viime vuonna tiensä EM-jatkokarsintaan.

- Käytän varmasti esimerkkejä maailmalta, mutta myös omaa U17-maajoukkueemme tarinaa. Yhdessä tekeminen on meille iso arvo – hyvinä ja huonoina hetkinä. Kaikilla on vastuu suorituksesta ja tuloksesta. Meidän pitää olla riittävän rohkeita ja rehellisiä katsomaan peiliin. Se koskee myös valmentajia, kukaan ei saa juosta karkuun vaikeassa tilanteessa.

Koulutuksen teemat ovat monille tuttuja, mutta Lehtola toivoo kaikkien osallistujien saavan tilaisuudesta jotain irti.

- Johtaminen, joukkuepelaaminen ja yhdessä tekeminen on ollut iso otsikko, josta on puhuttu paljon. Koulutuksessa tulee tuttua asiaa, mutta joukkoon mahtuu varmasti myös sellaista, josta valmentajat pystyvät ammentamaan omaan työhönsä.

- Oma suhtautumiseni koulutuksiin, oli kyseessä sitten Palloliiton peruskurssi 90-luvun alussa tai vaikka UEFA PRO -kurssi vuonna 2006, on ollut sellainen, että jotain tarttuu aina mukaan, kun on liikkeellä oikealla asenteella.

Pallo maaliin yhdessä – Tiimityön ja joukkuepelaamisen ylistys -koulutus on avoin kaikille valmentajille ja valmennuksesta kiinnostuneille. Etäkoulutus tulee olemaan uusi kokemus myös koulutuksen vetäjälle.

- Minulla ei ole aiempaa kokemusta tällaisen koulutuksen pitämisestä, joten tämä on kiinnostava haaste. Toivottavasti ihmisiä on paljon kuuntelemassa ja katsomassa. Torstai sen sitten näyttää, miten esittäjä pysyy kasassa ja miten tekniikka toimii.

- Tässä pätee sama kuin jalkapallo-ottelussa, eli ei pidä lähteä pelkäämään, vaan kannattaa tehdä vaan rohkeasti. Hintalaatusuhde on ainakin kohdallaan. Siitä menen takuuseen, Lehtola naurahtaa.

Pallo maaliin YHDESSÄ - Tiimityön ja joukkuepelaamisen ylistys

U17-poikien päävalmentaja Erkka V. Lehtola
Ilmoittaudu mukaan valmentajien verkkokoulutukseen 2.4. >>

HUOM! Verkkokoulutus on täynnä! Kaikki ilmoittautuneet eivät mahdu koulutukseen suuren kiinnostuksen vuoksi. Kaikille ilmoittautuneille lähetetään tallenne koulutuksesta.