Emmi Mäkinen KuPS:n uusin sopimuspelaaja

• Jalkapallosarjat

Ykkösen sarjakauteen 2019 valmistautuva Kuopion Palloseuran naisten edustusjoukkue alkaa vähitellen valmistua lopulliseen koostumukseensa.

Keskikenttäpelaaja Emmi Mäkinen liittyy uusimpana sopimuspelaajana uuden KuPS-joukkueen riveihin. Mäkinen on Hämeenlinnan Jalkapalloseuran kasvatti, joka jatkaa nyt pelaajauraansa kuopiolaisseuran keltamustissa väreissä.

Mäkinen on pelannut HJS:n lisäksi Hämeenlinnan Härmässä ja 2018 Kuopion Pallokissoissa sekä KuFu98:ssa. Hän pääsi viime vuonna pelaamaan muutaman naisten liigapelin Pallokissojen joukkueessa ja liittyy nyt innokkain mielin uuden joukkueensa pelaajavahvuuteen.

- Tosi kivalta tuntuu tulla uuteen joukkueeseen. Puitteet ovat huikeat. Kehityin itse paljon viime kaudella ja odotan innolla uutta sarjakautta. Odotan että pääsisin itse pelaamaan ja että joukkue voittaa paljon pelejä ja nousee takaisin liigaan, Mäkinen sanoo.

Uuden KuPS-joukkueen ensimmäinen virallinen kilpailukausi alkaa lauantaina Oulussa, jossa pelataan tämän talven ensimmäinen Suomen Cupin ottelu. KuPS lähtee ensimmäiseen peliinsä voitontahtoisin mielin.

- Hyvin on vuosi lähtenyt käyntiin. Kopissa on tosi hyvä tunnelma ja kaikki ovat nauttineet treenaamisesta. Treenit ovat sopivan rankat ja tiukan vaativat. Meillä on hyvät odotukset ja cupissa me pääsemme testaamaan omaa osaamistamme. Vuoden ensimmäinen peli jännittää aina, positiivisin mielin me lähdemme kohti sarjakautta 2019, Emmi muistuttaa.

Päävalmentaja Ollipekka Ojala näkee nuoressa ja lahjakkaassa pelaajassa paljon kehittymisen mahdollisuuksia.

- Emmi pystyy pelaamaan keskikentän keskellä. Hyvää kehityspotentiaalia on vielä piilossa. Emmi on hyvä pallon kanssa ja hän tarvitsee lisää opastusta kehittyäkseen kokonaisvaltaisesti. Viime vuonna hän pelasi ensimmäisen kautensa naisten liigassa, päävalmentaja toteaa.