Elisa Palloliiton pääyhteistyökumppaniksi

Elisa ja Suomen Palloliitto ovat solmineet vuodet 2020-22 kattavan sopimuksen, jonka myötä Elisasta tulee yksi Palloliiton pääyhteistyökumppaneista.

Jalkapallo on harrastajamäärällä mitattuna Suomen suurin urheilulaji ja Elisa haluaa yhteistyön avulla tukea suomalaisen jalkapallokulttuurin kehitystä sekä huippu- että ruohonjuuritasolla kaikkialla Suomessa.

Yhteistyössä korostuu ennen kaikkea yhteisöön kuulumisen merkitys ja tavoitteena on entisestään edistää kotoutumista seuratoiminnan kautta. Jalkapallo yhdistää kansoja ja kulttuureja ainutlaatuisella tavalla. Suomessa peräti yhdeksän kymmenestä maahanmuuttajataustaisesta urheiluseuratoimintaan osallistuvasta henkilöstä on mukana nimenomaan jalkapallo- ja futsalseurojen toiminnassa.

Kotouttamisen edistäminen seuratoiminnan avulla -hanke vuosina 2018-2020 on ollut tärkeä osa Suomen Palloliiton monikulttuurista kehitystyötä ja sen ansiosta on pystytty vahvistamaan niin monikulttuurisen taustan omaavien perheiden kuin kantaväestönkin osaamista seuratoiminnasta. Nyt käynnistyvä yhteistyö Elisan kanssa mahdollistaa menestystarinaksi osoittautuneen hankkeen täysipainoisen jatkon myös tulevina vuosina.

- Elisa on panostanut suomalaisten nuorten hyvinvointiin jo usean vuoden aikana. Yhteistyön kautta moni nuori saa mahdollisuuden harrastaa taustasta riippumatta. Suomalainen jalkapallo on osoittanut sinnikkyytensä nousemalla huipputasolle, kuten Elisakin omalla toimialallaan. Uskon, että yhteistyön hyöty tulee olemaan molemminpuolinen, kertoo viestintäjohtaja Katiye Vuorela.

Elisa on mukana koko suomalaisessa jalkapallossa ja mukana myös Huuhkajien ja Helmareiden matkassa. Huuhkajien taival UEFA Nations Leaguessa alkaa valitettavasti tiukkojen koronarajoitusten myötä ilman yleisöä samoin kuin näillä näkymin myös Helmareiden syksyn ensimmäiset ottelut pelataan ilman katsojia. Pallo kuitenkin pyörii peleissä huipputasolta aina pienimpien juniorien peleihin saakka.

- On hienoa saada Elisa vahvasti mukaan suomalaiseen jalkapalloperheeseen.  Pääyhteistyökumppanuus mahdollistaa pitkäjänteisen ja merkityksellisen yhteistyön, joka jalkautuu laajasti suomalaiseen jalkapallokenttään aina ruohonjuuritasolle asti, toteaa Palloliiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis.

Palloliitto on Suomen suurin urheilun lajiliitto, jonka yli 900 jäsenseurassa on yli 136 000 rekisteröityä jalkapallon ja futsalin pelaajaa. Kaikkiaan jalkapallo liikuttaa säännöllisesti noin puolta miljoonaa suomalaista. Jalkapallon arvo yhteiskunnalle on sosiaalisen sijoitetun pääoman tuottona (SROI) vuositasolla Suomessa yli 1,2 miljardia euroa.

Elisa on tietoliikenne- ja digitaalisten palveluiden edelläkävijä. Asiakkaanamme on 2,8 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota, ja kattavassa verkossamme on yli 6,3 miljoonaa liittymää. Yhteistyö mm. Vodafonen ja Tele2:n kanssa mahdollistaa kansainvälisesti kilpailukykyiset palvelut. Päämarkkina-alueemme ovat Suomi ja Viro, tarjoamme digitaalisia palveluita myös kansainvälisille markkinoille. Elisan osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 1,84 miljardia euroa ja henkilöstöä 4 900. Vastuullisena suomalaisena markkinajohtajana toimintaamme ohjaa toiminnan jatkuva parantaminen. Vuoden 2020 aikana olemme hiilineutraali yhtiö. Lisätietoja www.elisa.fi, Facebookissa @elisasuomi ja Twitterissä @ElisaOyj

Lisätietoja:
    Suomen Palloliitto, myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis, p.  040 513 6100
    Elisa, viestintäjohtaja Katiye Vuorela, p. 050 669 97

• Palloliitto