EIF tehnyt viisi uutta sopimusta

• Jalkapallosarjat

Ekenäs IF on solminut tulevaa kautta varten viisi uutta pelaajasopimusta. Nyt joukkueella on kasassa yhteensä 15 sopimusta.

Eteläafrikkalaiset Aya Ayabulela Kongqobe ja Darren Smith ovat solmineet EIF:n kanssa sopimuksen ensi kaudesta. EIF on kiinnittänyt riveihinsä myös kaksi kanadalaispelaajaa, kun maalivahti Yann Fillion ja keskikenttäpelaaja Zachary Sukunda ovat tehneet sopimukset. Oikealla laidalla viihtyvät 21-vuotias Jarkko Heimonen on niin ikään päässyt sopimukseen EIF:n kanssa.

- Meillä on nippu testipelaaja leirillä tämän viikon ja odotan, että pelaajarinkimme koostuu piakkoin 20-22 pelaajasta. Lisäksi jatkosopimusneuvottelut ovat edenneet joidenkin pelaajien kanssa. Ville Sevon on käytännössä selvä. Hän tekee kokeensa tänä keväänä ja riippuu hänen töistään mihin hän päätyy, EIF:n manageri Björn Olander miettii seuran sivuilla.

Sopimuksen tehnyt viisikko osallistui EIF:n viikonlopun harjoitusotteluun EPS:aa vastaan, jonka EIF voitti 3-1. Keskiviikkona EIF pelaa harjoitusottelun PIF:iä vastaan ja lauantaina on vuorossa vuoden ensimmäinen tosipeli, kun EIF kohtaa Oulunkylässä Gnistanin.

- Lauantain cup-ottelua ajatellen meidän täytyy olla rauhallisia. Emme halua rasittaa pelaajia liikaa. Siitä johtuen harjoitusotteluun Piffeniä vastaan tulee muutamia muutoksia.

EIF etsii edelleen johtavaa topparia William Lindqvistin viereen, kovaa keskikenttäpelaajaa sekä maalivahtia. Kaiken kaikkiaan joukkueella tulee olemaan kolme maalivahtia, joista yksi pelaa EIF Akatemian mukana.

Heimonen on lähtöisin Mikkelistä ja omaa aiempaa Ykkösen kokemusta JJK:sta. Viime kaudella hän pelasi Kakkosen Mikkelin Pallo-Kissoissa.

Kanadalaiset Fillion ja Sukunda ovat aiemmin pelanneet yhdessä.

- Olemme nähneet joitain otteluita ja meillä on aika hyvä kuva suomalaisesta jalkapallosta, Fillion sanoo.

Aya ja Smith ovat molemmat keskikenttäpelaajia. Heillä ei ole tarkempaa tietoa Ykkösen tasosta.

- Aion tehdä parhaani ja toivottavasti selviän, Sukunda sanoo.

Päävalmentaja Guillem Santesmases sekä manageri Olander ovat molemmat iloisia uusista sopimuspelaajista.

- Olen varma, että jokainen tuo paljon joukkueeseen, Santesmases toteaa.

Lähde: EIF:n kotisivut

• EIF