EIF kohtaa Suomen Cupin välierässä Interin

• Jalkapallosarjat

EIF kohtaa tiistaina kotikentällään FC Interin Suomen Cupin välieräottelussa.

Joukkueet kohtasivat toisensa jo lohkovaiheessa ja tuolloin Inter oli vahvempi 3-0-numeroin. Se on samalla EIF:n ainoa tappio tämän vuoden Suomen Cupissa. Nyt joukkueet kohtaavat kaksi kuukautta myöhemmin ja EIF:n joukkue on eri tilanteessa kuin silloin. Joukkue on hioutunut paremmin yhteen ja pystynyt ottamaan kovia päänahkoja kuten voitto IFK Mariehamnista,  tasapeli TPS:sta ja ensimmäinen voitto AC Oulusta. Samalla joukkue on kasvanut myös henkisesti vahvaksi.

Joukkue onkin valmiina osoittamaan taitonsa Interiä vastaan.

- Saamme nyt vastauksia edelliskuukausien työhömme. Haluamme nyt näyttää, että olemme harjoitelleet hyvin eikä se ole mikään sattuma, että olemme tulleet näin pitkälle. Pelaajat ovat välieräpaikan arvoisia ja he ovat tehneet ison työn, EIF:n päävalmentaja Gabri Garcia toteaa seuran sivuilla.

Interin paidassa nähdään myös EIF-kasvatti Benjamin Källman, joka iski puolivälieräottelussa Ilvestä vastaan turkulaisten molemmat maalit.

- Olemme valmiita häntä vastaan, Zacharias Ekström toteaa.

- Meillä on puolustuksessa William Lindqvist, joka on pelannut hänen kanssaan 7-vuotiaasta lähtien, joten tiedämme kuinka hänet pysäytetään, Ekström naurahtaa.

EIF:n pelaajatilanne on hyvä, sillä joukkueella on käytettävissään samat miehet kuin puolivälierässä Hakaa vastaan ja Akseli Ollila on taas pelikunnossa pienen kolhun jälkeen.

EIF:n ja Interin välieräottelu pelataan Tammisaaren Keskuskentällä kello 18.30 alkaen.

ISTV esittää Suomen Cupin välierät suorana Ruudussa. Ottelua pääset näkemään tilaamalla Ruutu +:n täältä >>

• EIF