EIF kohtaa lauantaina virolaisjoukkueen

• Jalkapallosarjat

EIF saa lauantaina vastaansa virolaisen Paide Linnameeskondin.

EIF:n keskikenttäpelaaja Joona Tapanin mukaan cup- ja harjoituspeleillä on lähes samanlainen tarkoitus. Kilpailullisilla otteluilla on tosin hieman suurempi merkitys.

- Jos cupissa pääsee jatkoon, niin se saattaa näkyä enemmän kasassa. Mutta me lähdemme voittamaan kaikkia otteluita, oli kyseessä sitten cup- tai harjoitusottelu. En näe siinä suurta eroa, Tapani toteaa EIF:n sivuilla.

EIF:n toimitusjohtaja Peter Haglundin mukaan leuto talvi on joukkueelle hyvä asia.

- Meidän ei ole tarvinnut vuokrata itsellemme kalliita halleja, vaan olemme pystyneet pelaamaan cup-ottelut kotikentällämme ja olemme pystyneet harjoittelemaan suurimmaksi osaksi ulkona läpi talven. Sääolosuhteet ovat auttaneet meitä, Haglund iloitsee.

EIF järjesti talvella try-out -tilaisuuksia, jotka olivat Haglundin mukaan sekä hyviä että huonoja. Seurajohto ei kyennyt löytämään aivan sellaisia pelaajia joita se etsi. Toisaalta joitakin palasia loksahti hyvin kohdilleen. Tällä hetkellä EIF:llä on muutama pelaaja näytillä, joita he voivat käyttää tulevissa harjoitusotteluissa.

- Olemme juuri nyt herkässä tilanteessa emmekä halua tehdä hätiköityjä ratkaisuja.

EIF:n ja Paiden välinen ottelu alkaa Tammisaaren keskuskentällä kello 15.30.

EIF:n kokoonpano Paide-otteluun:
Yann Fillion (Mv)