EIF hakee voittoa karsintavaiheen päätösottelusta

• Jalkapallosarjat

EIF omaa vielä hienoiset jatkomahdollisuudet Suomen Cupiin, mutta sen olisi lauantaina voitettava MuSa ja samanaikaisesti MP:n olisi hävittävä KTP:lle. Otteluiden olisi vielä päätyttävä EIF:n kannalta runsasmaalisesti. EIF lähtee kotiottelustaan hakemaan luonnollisesti täyttä pistepottia.

Viime ottelussa EIF:n paidassa debytoi nigerialaistoppari Jonathan Dunyin, joka esiintyi vahvasti 2-0-päättyneessä ottelussa. Dunyin sopimus kattaa alustavasti ainoastaan cup-ottelut, jonka jälkeen hänen tilannettaan arvioidaan uudelleen.

- Minulla on sopimus vain kahdesta cup-ottelusta ja tulevaisuus on vähän epävarma. Luonnollisesti haluaisin pelata EIF:ssä. Seura on kaikin puolin hyvä. Hyvät harjoitukset, hyvä valmentaja ja selkeä linja. Myönnän, että olen ollut täällä vasta pari viikkoa, mutta olen todella nauttinut, Dunyin kertoo EIF:n sivuilla.

Dunyin on pelannut Suomessa jo kuuden kauden ajan Kakkosta TP-47:n, Kultsun ja PEPO:n riveissä. Nyt hän hakee uralleen askelta ylöspäin.

- Osaan vähän suomea. Jos joku sanoo "vasen" tai "oikea", ymmärrän sen ja osaan mennä oikeaan suuntaan, Dunyin sanoo ja lisää, että haluaisi oppia myös vähän ruotsia ollessaan Tammisaaressa.

- Olin aiemmin testipelaajana kahdessa slovenialaisjoukkueessa - yhdessä pääsarjajoukkueessa ja yhden alemman sarjatason joukkueessa, mutta se ei sopinut minulle. Sitten sain hyvän vihjeen EIF:stä, että seura on hyvin hoidettu, heillä on hyvä valmentaja, hyvä pelijärjestelmä ja he pitävät hyvää huolta pelaajista ja Tammisaari on kiva kaupunki, Dunyin valottaa.

Seuraavaksi Dunyinilla on näytönpaikka lauantaina, kun EIF kohtaa MuSan.

- Jalkapallo-ottelussa voi tapahtua paljon lyhyessä ajassa. Olemme harjoitelleet menneen viikon hyvin. Lähdemme pelaamaan voitosta ja kolmesta pisteestä, Dunyin tähdentää.

Kaksi edelliskautta Hakassa pelannut lahtelaislähtöinen Joona Tapani debytoi edellispelissä MP:tä vastaan ja on viihtynyt hyvin EIF:ssä.

- Tunnelmat ovat korkealla ja EIF:llä tuntuu olevan todella hyvä joukkue ja erinomainen valmentaja. Täällä kaikki on ajateltu loppuun ja kaikessa mitä teemme on ajatusta, Tapani kehuu.

Hänen mukaansa harjoituksissa tehty työ näkyy myös pelissä. Voitto MP:stä oli siitä hyvä todistus.

- Talvisää vaikutti, mutta ei sillä ollut väliä. Kyse on jalkapallosta. Oli hyvä, että pidimme nollan ja se, ettei meillä ollut vaikeuksia lumisateessa.

Tapanin mukaan MuSa-ottelusta on ainoana tavoitteena voitto ja kolme pistettä.

- Toivottavasti pystymme kehittämään edelleen peliämme ja pelaajat oppivat tuntemaan toisiaan paremmin. Se on tärkeä keväällä ja sarjakauden avausta ajatellen.

William Lindqvist on pelannut usean eri topparin rinnalla ja hänen mielestään pelaaminen Dunyin vieressä ensimmäistä kertaa ylitti odotukset.

- Mielestäni kaikki ymmärsivät toisiaan hyvin puolustuslinjassa.

Hänen mukaansa ensimmäinen puoliaika MP:tä vastaan oli hyvä ja EIF hallitsi peliä sekä pallollisena että pallottomana.

- Loimme hyviä tilanteita ja tarkoituksena oli pelata samalla tavalla toisella puoliajalla, mutta silloin oli niin paljon lunta kentällä. Se ei mennyt aivan niin kuin ajattelimme.

Lindqvist tiedostaa, että EIF:n jatkomahdollisuudet ovat lähinnä teoreettiset ja se vaatii apua myös muilta. EIF tarvitseekin suurinumeroisen voiton MuSasta.

- Sellaista se on, mutta loppujen lopuksi haluamme voittaa ja tehdä parhaamme, Lindqvist päättää.

EIF:n ja MuSan välinen ottelu alkaa Keskuskentällä kello 14.00.

Lähde: EIF:n kotisivut

• EIF