EBK vei Laura Kalmari -turnauksen nimiinsä

• Jalkapallosarjat

T15 tyttöjen Laura Kalmari -turnauksen Suomen mestaruuden voitti tänä vuonna EBK Espoosta. Toinen oli ONS Oulusta ja kolmanneksi sijoittui VJS.

Kuvassa EBK:n joukkue puoliaikapalaverissa valmentaja Janne Karhun johdolla. Erityisen EBK:n voitosta tekee myös se, että joukkue oli lapsuusvuosina Laura Österberg-Kalmarin isän Jyrki Kalmarin valmennuksessa useita vuosia ja oman nimikkoturnauksen voitti nyt Lauran oma kummijoukkue.

Tämän vuoden turnausjärjestelyt keräsivät Palloliiton nuorten turnauksia koordinoivan Marko Viitasen mukaan runsaasti kiitosta kaikilta joukkueita. Pallokissojen turnauspäällikkö Jonna Heikkinen ja puheenjohtaja Jarmo Hartikainen sekä turnauksen järjestelyihin monin tavoin osallistunut Pekka Niskanen ja muu talkooporukka voivat olla tyytyväisiä koko kokonaisuuteen.

Turnauksessa pelaajia tarkkaillut ja  valmentajia kouluttanut Marko Saloranta kehaisi eri joukkueiden valmennustiimien osaamista ja intohimoa valmentamiseen. Koulutuksessa oli erinomainen aktiivisuus.

- Hienoa oli, että kaikilla joukkueilla säilyi vahva kehittävä ote läpi turnauksen, vaikka sijoitus ei olisi ollut toivottava. Pelaajien ja pelin kehittäminen on pitkäjänteistä työtä.

Ensi viikonloppuna pelataan mm. P15-ikäluokan Suomen mestaruudesta Torniossa Kai Pahlman -turnauksessa, tyttöjen II -taso turnaukset ovat T15-T13 -ikäluokille FC Kuusysin järjestämänä ja Eerikkilässä on T14-tyttöjen SPL 1 -tason lopputurnaus FC Hongan ja Eerikkilän järjestämänä.

Tuloksia >>

• tytöt