E-jalkapallomaajoukkueen debyytti tehty – ”Tästä jäi nälkää”

Tanska FIFA 19 Nordics Invitational -kutsuturnauksen voittoon. Suomi jäi tiukkojen vaiheiden jälkeen neljänneksi.

Historian ensimmäinen FIFA 19 Nordics Invitational -turnaus pelattiin viikonloppuna osana Assembly Winter 2019 -tapahtumaa Helsinginssä. Mestariksi tiukkojen vaiheiden jälkeen nousi Tanska, joka kaatoi finaalissa Norjan. Suomi taipui pronssiottelussa Ruotsille vasta rangaistuslaukauskilpailussa.

Tapahtumassa ensimmäistä kertaa esiintynyttä Suomen e-jalkapallomaajoukkuetta edustivat Eemeli SimpanenMarkus Moilanen ja Anton Korvenaho sekä FIFA 19 Finnish Championship -turnauksen perusteella mukaan noussut Jesse Kosamo.

- Alkulohkoissa Suomen peli kulki ja välieräottelussa Tanskaa vastaa pelasimme todella tiukan ottelun. Päällimmäinen tunne heti turnauksen jälkeen on pettymys, vaikka marginaalit olivatkin kovin pienet. Ne eivät kääntyneet tällä kertaa meidän puolelle, mutta jatkamme treenaamista, Suomen Markus Moilanen harmitteli.

Suomen valmistautuminen ensimmäiseen tapahtumaan oli tiivistahtinen, joten joukkue valitsi turnaukseen simppelin taktiikan, jonka tehokkuuteen se uskoi. Tavoitteena oli pelata paljon keskityspalloja Eero Markkasen päähän takatolpalle.

- Erityisesti alkulohkon otteluissa taktiikka toimi, mutta jatko-otteluissa olisimme tarvinneet lisää variaatioita hyökkäyspeliimme. Puolustuspelimme toimi hyvin, mutta toisaalta kärsimme maalinteko-ongelmista. Tästä jäi nälkää ja kehitettävää tulevaisuuteen, Eemeli Simpanen totesi.

Kaikkiaan Suomen e-jalkapallomaajoukkueen debyytti oli vahva ja joukkueen yhteispeli toimi. Myös muilta osallistujamailta tuli kiitosta itse tapahtumasta.

- Tosi hyvä fiilis ja kaikki kehuivat tapahtumajärjestelyjä. Tanska oli myös mukana ensimmäistä kertaa Suomen tapaan, ja kaikki joukkueet toivoivat pohjoismaiselle e-jalkapalloyhteistyölle jatkoa, Anton Korvenaho päätti.

Turnauksen tulospalvelu

Turnaussivut