E-jalkapallomaajoukkue perustetaan

Suomen Palloliitto perustaa e-jalkapallomaajoukkueen. Osana toiminnan käynnistämistä Helsingin Messukeskuksessa pelataan perjantaina 1. helmikuuta FIFA 19 Finnish Championship -turnaus.

Turnauksen ensisijainen tavoite on kartoittaa potentiaalisia e-jalkapallomaajoukkueen pelaajia.

14.-21. tammikuuta pelattavat nettikarsinnat ovat avoimet kaikille vähintään 16 vuotta täyttäneille. Karsinnoista jatkoon etenee 24 pelaajaa. Kahdeksan kotimaista huippupelaajaa saa suoran kutsun järjestäjiltä finaalitapahtumaan.

Tapahtumassa kaikki pelit pelataan PlayStation 4 -pelikonsoleilla. 32 pelaajan finaalissa tavoitellaan 5000 euron palkintopottia.

Palloliiton kanssa turnauksen mahdollistaa Telia.

- Haluamme tehdä Suomesta maailman johtavan e-urheilumaan, jossa lajin harrastaminen on hyväksyttyä ja kilpapelaaminen maailman päälavoilla mahdollista. Tuemme tähtien nousua maailmankartalle kilpapelaamisen puolella, mutta kannustamme myös harrastelijoita pelaamaan yhdessä, kertoo Business Manager Niklas Segercrantz Telia Finlandin esports-tiimistä.

Ilmoittauminen on alkanut ja päättyy lauantaina 12. tammikuuta.

Lue lisätiedot karsinnoista ja ilmoittaudu mukaan >>

• e-jalkapallo