E-jalkapalloa toukokuussa

• Maajoukkueet

Suomi haastaa Euroopan huippumaat niin EA SPORTS FIFA20 kuin eFootball PES 2020 -peleissä.

Suomen e-jalkapallon maajoukkue pelaa useamman maaottelun toukokuun aikana. Ottelut jatkuvat jo huomenna 14.5., kun Suomen maajoukkue osallistuu Italian jalkapalloliiton (FIGC) järjestämään PES2020-turnaukseen.

Turnaukseen osallistuvat muut maat ovat isäntämaan Italian lisäksi Saksa ja Luxemburg. Suomen kilpailulliset ottelut päättyivät PES2020 -pelissä kaksi viikkoa sitten UEFA eEURO 2020 -jatkokarsintaan, mutta turnaukseen osallistuvat muut maat pelaavat UEFA EURO 2020 -lopputurnauksessa toukokuun lopulla. Ottelut toimivatkin valmistavana turnauksena ja Suomi pääsee sparraamaan Euroopan huippumaita.

Suomen edustaa turnauksessa Jussi "grillsmak" Aalto, Joona "jookoi" Koivula, Martti "MisterMaco" Matola sekä Raoul "Raoul-PES" Söderlund

- Todella hienoa päästä sparraamaan kolmea lopputurnausmaata heidän ehkäpä viimeisissä valmistavissa otteluissaan. Kutsu tällaiseen turnaukseen varmasti jonkinlainen osoitus siitä, että olemme tehneet hyvää työtä sekä kentällä että sen ulkopuolella. Rohkeasti lähdetään haastamaan kisamaita ja mittamaan meidän tasoa muihin karsintalohkoihin verrattuna, kommentoi kapteeni Söderlund turnausta.

Lyhyeällä varoitusajalla tulleen turnauskutsun vuoksi turnauksesta ei ole tarjolla suomenkielistä lähetystä, mutta otteluita voi seurata FIGC:n lähetyksessä Twitchissä.

FIFA:ssa useampi maaottelu toukokuun aikana

EA SPORTS FIFA 20 -pelissä Suomi kohtaa Norjan 18.5.2020. Ottelu on yksittäinen maaottelu, jossa pelimuotona on FIFA Ultimate Team. "Paras viidestä" -periaatteella pelattavaa ottelusarjaa voi seurata pelipäivänä Norjan jalkapalloliiton (NFF) Twitch-kanavasta klo 19:45 alkaen.

Suomea edustaa maaottelussa SPL eCupin finaalissa kohdanneet Joona "Krompe" Vaajala sekä Jesse "Kossu72" Kosamo. Lisäksi maajoukkuedebyyttinsä tekevät Valtteri "Valdoboii" Kyrö sekä Joel "Tsouel" Niemelä.

- Todella hyvät fiilikset ja innolla odotan debyyttiä. Tätä varten ollaan tehty kovaa duunia virtuaalikentillä! Tämä on ollut itsellä tavoitteena siitä lähtien kun Suomen e-jalkapallon maajoukkue perustettiin, joten hienoa, että kova työ nyt palkittiin, tunnelmoi Kyrö maajoukkukutsun saatuaan.

Suomi kohtaa vielä tuplamaaottelussa kaksi muuta vastustajaa 25.-26.5.2020. Otteluiden tarkemmat tiedot ja pelaajavalinnat julkaistaan lähipäivinä.

• eUrheilu