Captain's Ballin ensimmäiset palkinnot jaettu

Vuoden 2017 Captain's Ball -gaalan ensimmäiset palkinnot on jaettu.

Maalimalja – Helsingin Jalkapalloklubi
    Vuorineuvos Uolevi Raade lahjoitti Suomen Palloliitolle 1982 kiertopalkinnon jaettavaksi SM-sarjassa maalirikkaimpia otteluja pelanneelle joukkueelle. Maljan pistelaskenta on seuraava: kolme maalia tehneelle joukkueelle kolme pistettä, jokaisesta lisämaalista kaksi pistettä, nollapelin pelanneille yksi miinuspiste.

Vuoden Kakkosen pelaajat - Aleksi Pahkasalo, FC Legirus Inter, Lucas Gabrielsson, SalPa ja Venicio Tomas Ferreira dos Santos Fernandes, AC Kajaani
    Vuoden pelaajat valitaan Jalkapallon Pelaajayhdistyksen äänestyksen perusteella eli valinnat suorittavat Kakkosen pelaajat itse.

Vuoden Ykkösen pelaajat - Mikko Hyyrynen, TPS ja Allie Stephenson, IK Myran
    Naisten ja Miesten Ykkösen Vuoden pelaajat valitaan Jalkapallon Pelaajayhdistyksen äänestyksen perusteella eli valinnat suorittavat pelaajat itse.

Ykkösen maalikuningatar ja -kuningas - Ella Andberg, HPS sekä Kalle Multanen, FC Haka ja Felix de Bona, EIF
    Tämän vuoden Ykkösen kuningatar viimeistelivät kauden aikana yhteensä 18 maalia ja kuninkaat 14 maalia.

Vuoden Veikkausliigatuomari - Dennis Antamo
    Veikkausliigapelaajat valitsevat perinteisesti myös parhaan erotuomarin. Valinta suoritetaan JPY:n äänestyksen perusteella.

Vuoden Grassroots-toimija – Ari Kannasmaa, ONS
    Vuoden grassroots-toimijan sydän sykkii ONS:sille. Hän on toiminut seuran taustatehtävissä aina sen perustamisesta lähtien, mm. hallituksen jäsenenä, seurasihteerinä ja toiminnanjohtajana. Hänet tunnetaan gentleman-tyyppinä, pitkähermoisena ja ystävällisenä monitoimimiehenä, joka tekee kovasti hommia eikä koskaan valita..

Vuoden Grassroots-valmentaja – Erik Lundell
    Vuoden Grassroots-valmentaja valmentaa FC Interin sähköpyörätuolijalkapallojoukkuetta, joka voitti Suomen mestaruuden viime kaudella. Hän on äärimmäisen innostunut ja intohimoinen jalkapalloihminen, joka haluaa mahdollistaa jalkapallon pelaamisen kaikille. Hän keskittyy pelaajien yksilölliseen kehittämiseen ja korostaa omassa joukkueessaan, että pelaajat ovat ensisijaisesti jalkapalloilijoita, jotka pelaavat jalkapalloa sähköpyörätuoleissa. Hän on vahvasti mukana myös lajin kehittämisessä valtakunnallisesti.

Tyttö- ja poikajoukkueiden vuoden valmentajat – Jani Olmala, ONS ja Jyrki Ahola, HJK
    Vuoden tyttöjoukkueen valmentaja on tehnyt työtä pitkäjänteisesti ja tuloksellisesti. Hänen valmennuksessa on pelaajien ja pelin kehittäminen ollut aina suuressa roolissa ja sitä on tehty intohimoisesti ja päämäärätietoisesti. Hän on valmis ja halukas kehittämään itseään ja hän on hyvä tekemään yhteistyötä pelaajiensa kehittämisessä.
    Vuoden poikajoukkueen valmentaja on treenikentällä liekehtivä haalariosaston huippuosaaja. Osaa yksityiskohdat, näkee ison kuvan. Puskee täydellä sydämellä töitä nuorten lahjakkuuksien hyväksi. Opettanut, oppinut, kehittänyt, kehittynyt. Voittanut. Vuosien kokemuksen myötä ote kentällä on aiempaa inhimillisempi: valmentaa aidosti ihmistä, ei vain pelaajaa.

• Palloliitto