Captain's Ball 2018 - palkintosadetta, osa 3

Captain's Ball -gaala Helsingissä etenee ja kolmas osio palkinnoista on jaettu.

Captain's Ballin kolmannen palkintojenjako-osion palkitut kokonaisuudessaan.

Veikkausliigan parhaat pelaajat pelipaikkakohtaisesti

Maalivahti: Antonio Reguero, RoPS
    Puolustaja: Faith Obilor, HJK
    Keskikenttä: Petteri Pennanen. KuPS
    Hyökkääjä: João Klauss, HJK
    Valmentaja: Toni Koskela, RoPS

Vuoden Syöttäjä - Lucas Kaufmann, FC Honka

Vuoden Syöttäjäksi valitaan palkinnon nimen mukaisesti pelaaja joka on antanut kauden aikana eniten maalisyöttöjä Veikkausliigassa. Tänä vuonna Vuoden Syöttäjä antoi 10 maaliin johtanutta syöttöä.

IS Tähtipelaaja - João Klauss, HJK ja Borjas Martin, FC Honka

Kauden jokaisessa Veikkausliigaottelussa jaetaan kolme, kaksi ja yksi IS Tähteä ja kauden päätteeksi eniten tähtiä kerännyt vie palkinnon nimiinsä. Tämän vuoden voittajat keräsivät 29 tähteä.

Hanna-Mari Sarlin –palkinto (Naisten Liigan maalikuningatar) ja Heikki Suhonen –palkinto (Veikkausliigan maalikuningas) - Gentjana Rochi, JyPK ja João Klauss, HJK

Naisten Liigan maalikuningattaren palkinto kantaa nykyään Hanna-Mari Sarlinin nimeä, kun taas vuodesta 1955 jaetun miesten pääsarjan eli nykyisen Veikkausliigan maalikuninkaan palkinto kantaa Heikki Suhosen nimeä.

Kauden 2016 Naisten Liigan maalikuningatar viimeisteli 20 osumaa ja Veikkausliigan maalikuningas 21 osumaa.

Mestarijoukkueen valmentajat - Jari Väisänen, PK-35 Vantaa ja Mika Lehkosuo, HJK

Miesten mestarijoukkueen valmentaja on palkittu vuodesta 1977 lähtien ja naisten vuodesta 1990.

Vuoden Veikkausliigatulokas (JPY) - João Klauss, HJK

Veikkausliigan vuoden tulokas valitaan JPY:n äänestyksen perusteella eli valinnat suorittavat liigapelaajat itse. Vuoden tulokkaaksi voidaan valita korkeintaan 25-vuotias pelaaja, joka ennen kautta 2018 oli pelannut korkeintaan yhdeksän Veikkausliigaottelua.

Veikkausliigan Legenda – Henri Sillanpää

Veikkausliiga lanseerasi syksyllä 2007 suomalaisen jalkapallon satavuotisjuhlan kunniaksi uuden Legenda-kunniakerhon. Veikkausliigan Legendat ovat pelaajia tai muita jalkapallotoimijoita, jotka ovat olleet erityisen tärkeitä kannattajilleen, seuroilleen, paikkakunnilleen, Veikkausliigalle ja suomalaiselle jalkapalloilulle. Legendoilla ei ole järjestysnumeroa, vaan jäsenet listataan aakkosjärjestyksessä.

Torniolaislähtöinen Henri Sillanpää teki Veikkausliigadebyyttinsä maalivahdiksi varsin nuorena eli 18-vuotiaana toukokuussa 1998 VPS:n maalilla. Se oli lähtölaukaus komealle uralle Veikkausliigassa, mikä päättyi samassa seurassa kauden 2015 päätteeksi peräti 301 Veikkausliigaottelun jälkeen. Pitkään sarjan arvostetuimpiin maalivahteihin kuulunut pelaaja pelasi Veikkausliigassa myös AC Allianssissa ja edusti Suomea kuudesti A-maajoukkuetasolla.

• Palloliitto