Avainkouluttajat koolla Vierumäellä - kohti uutta

• Seuratoiminta

Palloliitolla on Vierumäellä käynnissä uudistuvan valmentajakoulutuksen alueellisten avainkouluttajien koulutus. Koulutuksessa kouluttajat kehittävät omia kouluttajataitojaan.

Koulutusviikonlopun aikana kouluttajat saavat koulutuksen ensimmäisen osion eli Futisvalmentajan startin kouluttajavalmiudet. Futisvalmentajan startti on jatkossa ensimmäinen osa kaikkien valmentajien koulutuspolkua.

Valmentajakoulutuksen kehitystyössä panostetaan paljon kouluttajien osaamiseen ja koulutuksen menetelmiin. Luennointia korvataan monipuolisilla menetelmillä. Valmentajia aktivoidaan paljon koko koulutusprosessin aikana ennakko ja välitehtävillä, korostavat  kouluttajakoulutusta kehittävät Pekka Clewer ja Vierumäen koulutusasiantuntija Maiju Kokkonen.

- Uudistuvaan koulutukseen tulee uusi koulutusjärjestelmä, joka huomioi paremmin eri ikävaiheiden valmentajien tarpeita sekä uusia valinnaisia koulutusmoduuleja, joista tiedotetaan lähiaikoina tarkemmin. Koulutuksiin on tehty asiantuntijoiden avulla paljon uutta sisältöä ja rakennettu valmentajien polulle johdonmukainen opetussuunnitelma.

- Ilmapiirissä on hienoa tekemisen ja kehityshalun meininkiä, kertoo uudistusprosessia koordinoiva Marko Viitanen.

• Valmentajat
  • Valmentajakoulutus