Asianajotoimisto DLA Piper ja Palloliitto rakentamaan kaikille avointa yritys- ja urheilumaailmaa

Asianajotoimisto DLA Piper ja Suomen Palloliitto ovat solmineet yhteistyökumppanuuden, jossa keskiössä on naisten A-maajoukkueen kautta rakentuva yhteistyö. Yhteistyön keskeisenä tavoitteena on vahvistaa yritys- ja urheilumaailman yhdenvertaisuutta sekä kulttuuria, jossa kuka tahansa voi loistaa aidosti omana itsenään.

Asianajotoimisto DLA Piperilla ja suomalaisella jalkapalloperheellä on vahva yhteinen arvopohja aktiivisen, rohkean ja moniäänisen yritys- ja urheilumaailman rakentamisessa. Käynnistyvässä pitkäaikaisessa yhteistyössä keihäänkärkenä on naisten A-maajoukkue sekä jalkapallon vahvistaminen naisten ja tyttöjen sekä koko perheen yhteisenä lajina.

”Urheilu- ja yritysmaailman yhtäläisyydet sekä yhteinen arvopohja luovat hienon pohjan kestävälle kumppanuudelle”, sanoo asianajotoimisto DLA Piper Finlandin toimitusjohtaja Matti Ylä-Mononen.

Yhteistyön kummipelaajana toimii Helmarien ja Brightonin puolustaja Nora Heroum, joka persoonallaan heijastelee sekä DLA Piperin että jalkapalloperheen tärkeitä arvoja: toisten kannustamista, yhteistyökykyä, rohkeutta sekä uskallusta loistaa omana itsenään. Yhteistyön myötä Asianajotoimisto DLA Piper on näkyvästi esillä myös naisten A-maajoukkueen sekä Palloliiton ottelutapahtumissa ja digitaalisissa kanavissa.

”Niin jalkapalloperheessä kuin meillä DLA Piperillakin huipputiimit tekevät työtä ammattimaisesti, sitoutuneesti ja isolla sydämellä yhteisten tavoitteiden eteen. Menestyvä joukkue koostuu erilaisista yksilöistä ja uniikista sekoituksesta lahjakkuutta, taitoa, kokemusta ja näkemystä. On hienoa lähteä yhteiselle matkalle Helmareiden ja Noran kanssa”, Ylä-Mononen jatkaa.

Kumppanuus on valtakunnallisesti ensimmäisiä nimenomaan naisten jalkapalloon ja Helmareihin keskittyviä kumppanuuksia.

”DLA Piper on asianajotoimisto, joka haluaa ja uskaltaa pohjata toimintaansa arvopohjalleen ja erottua joukosta. Myös me jalkapalloperheessä haluamme toimia edelläkävijöinä modernin ja moniäänisen urheilumaailman rakentamisessa. Olen todella iloinen, että pääsemme tältä vahvalta pohjalta rakentamaan yhteistyötä ja kasvattamaan naisten ja tyttöjen yhdenvertaisia mahdollisuuksia niin urheilussa, työelämässä kuin yhteiskunnassakin”, Palloliiton kehityspäällikkö Heidi Pihlaja sanoo.

”Tavoitteemme on tehdä yritysmaailmasta parempaa ja vastuullisempaa – yhdessä yhteistyökumppaneidemme ja asiakkaidemme kanssa.”, Ylä-Mononen päättää.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Matti Ylä-Mononen, Asianajotoimisto DLA Piper Finland Oy, [email protected], p. 050 514 9777
    Kehityspäällikkö Heidi Pihlaja, Suomen Palloliitto, [email protected], p. 040 843 2370

Asianajotoimisto DLA Piper Finland Oy on täyden palvelun liikejuridiikan asianajotoimisto, jonka asiakkaita ovat suomalaiset ja kansainväliset yritykset, uutta teknologiaa ja palveluita kehittävät kasvuyritykset, rahoitus- ja vakuutuslaitokset, toimialajärjestöt ja julkishallinnon organisaatiot. DLA Piperin palvelut kattavat kaikki yritysten ja yhteisöjen tarvitsemat yritysjuridiikan palvelut yritysjärjestelyistä kaupallisiin sopimuksiin ja tietosuojasta riidanratkaisuun. Suomen DLA Piper on osa kansainvälistä DLA Piper asianajotoimistoa, joka toimii globaalisti yli 40 maassa.

Palloliitto on jalkapallon erikoisliitto, joka Kansainvälisen Jalkapalloliiton FIFA:n jäsenenä vastaa maamme kaikesta jalkapallo- ja futsaltoiminnasta ja sen kehittämisestä. Palloliitto tekee työtä kasvatus- ja harrastustoiminnan sekä kilpa- ja huippu-urheilun parissa ihmisläheisellä ja asiakaskeskeisellä tavalla. Palloliiton ensisijaisena tavoitteena on kehittää suomalaista jalkapalloa entistä arvostetummaksi, seuratummaksi ja harrastetummaksi lajiksi.