Arajuuri Bosnia-Hertsegovina-pelistä: "Todella lähellä täydellistä suoritusta"

• Maajoukkueet

Huuhkajien alakerran johtohahmo Paulus Arajuuri ei säästellyt ylistyssanoja lauantaina Bosnia-Hertsegovinasta tulleen voiton jälkeen.

Suomi kellisti Bosnia-Hertsegovinan Teemu Pukin kahdella maalilla Tampereen Ratinan stadionilla EM-karsintojen kolmannessa ottelussa.

- Mielestäni ihan fantastinen joukkuesuoritus, olen niin ylpeä tästä joukkueesta. Mikä joukkuesuoritus tosi kovaa maata vastaan ja kotikentällä. Ihan vaan hymyilyttää kentällä, niin hyvin me pelattiin tänään ja tosi kovaa joukkuetta vastaan. Ja 2-0-johtoasemassa, miten me pidimme palloa ja hyökättiin, tehtiin oikeita valintoja. Olen niin saakelin ylpeä äijistä, ihan huikea suoritus, Huuhkajien luottotoppari Paulus Arajuuri tunnelmoi ottelun päätyttyä.

Yksi iso haaste lauantaina oli saada pidetty Bosnia-Hertsegovinan nimekäs hyökkääjä Edin Dzeko poissa pahanteosta. Se onnistui, kuten ylipäätään Suomen pelillinen suunnitelma.

- Meidän suunnitelma onnistui hyvin. Meillä oli hyvät tuplaukset ja varmistukset ja tuntui, että saimme pidettyä sen (Dzekon) tosi hyvin. Muutaman kerran hän pääsi puskemaan, mutta mielestäni muuten me saatiin pidettyä hänet tosi hyvin kurissa - niin kuin kaikki muutkin.

- Tuntui, että saatiin tosi hyvin pidettyä ne pois vaarallisilta maalipaikoilta. Mielestäni pelasimme tosi hyvää hyökkäävää futista, Arajuuri sanoi.

Suomen puolustuspelaaminen onnistui silminnähdenkin hyvin. Toisen peräkkäisen nollapelinsä EM-karsinnoissa pitänyt Lukas Hradecky ei joutunut torjumaan käytännössä kertaakaan.

- Pakko sanoa, ettei tänään ollut yhtään heikkoa lenkkiä. Tuntui, että joka äijä uskalsi pitää palloa ja yhdellä kosketuksella syötettiin. Tuntui, että vaikka oltiin 2-0-johdossa, Bosnia juoksi pallon perässä. Sitten kun he saivat pallon, niin puolustettiin uskomattoman kurinalaisesti.

- Ei ole koskaan täydellinen, mutta todella lähellä täydellistä suoritusta, Arajuuri täsmensi.

Suomen ottelut EM-karsinnoissa jatkuvat tiistaina 11.6. vierasottelulla Liechtensteinia vastaan.

• miesten A-maajoukkue