Anna Signeul: "Olen todella ylpeä"

• Maajoukkueet

Helmarit otti äärimmäisen tärkeän voiton Skotlannista tiistai-iltana Bolt Arenalla. Päävalmentaja Anna Signeul kertoi olevansa ylpeä joukkueen esityksestä.

Eveliina Summasen iskemä maali toi Suomelle kolme pistettä kotiottelusta Skotlantia vastaan. Päävalmentaja Anna Signeul kehui pelaajiensa voitontahtoa ottelun jälkeisessä lehdistötilaisuudessa.

- Olimme iloisia, kun loppuvihellys kuului. Mielestäni pelasimme taktisesti todella hyvin. Olen todella ylpeä siitä, että voitimme tämän pelin. Näytimme, että me todella halusimme voittaa. Mielestäni urheilussa on kyse tunteista, intohimosta ja voitontahdosta. Halusimme tätä todella paljon, päävalmentaja kertoi.

Voitto vankisti Suomen asemaa EM-karsintalohko E:n kärkipaikalla. Helmarit on kerännyt viidestä ottelustaan 13 pistettä. Toisena olevalla neljä ottelua pelanneella Skotlannilla on kasassa 9 pistettä. Signeul korosti voiton henkitystä merkitystä.

- Tämä antaa meille itseluottamusta. Tiedämme, että olemme hyvä joukkue ja meidän ei tarvitse jännittää näitä pelejä, koska voimme voittaa. Oli tärkeää, että kestimme lopussa emmekä päästäneet maalia. Olimme kentällä voittajia. Voitto merkitsee meille henkisesti paljon.

EM-karsinnat jatkuvat joulukuussa vierasottelulla Skotlantia vastaan. Signeulin mukaan Helmareiden tavoitteena on silloin täysi pistepotti.

- Se peli pelataan nurmella. Luulen, että siitä tulee vähän erilainen peli. Emme lähde sinne hakemaan tasapeliä, vaan voittamaan, päävalmentaja päätti.

• Helmarit