Anna näkemyksesi ja vaikuta liikunnan ja urheilun tulevaisuuteen

• Jalkapalloharrastus

Nyt on jokaisella jalkapalloperheen jäsenellä mahdollisuus näyttää millainen joukkovoima lajissa on ja vaikuttaa liikunnan ja urheilun tulevaisuuteen Suomessa.

Opetus- ja kulttuuriministeriö ja valtion liikuntaneuvosto ovat käynnistäneet laajan verkkokuulemisen liikunnasta ja huippu-urheilusta osana liikuntapoliittisen selonteon valmistelua. Kuuleminen on suunniteltu laaja-alaisesti kaikille.

Siihen voivat osallistua liikunnan ja urheilun toimijat, kansalaiset sekä huippu-urheilijat. Kuulemisen toivotaan tavoittavan laajasti eri ikä- ja väestöryhmiä, jotka kiinnittyvät liikuntaan ja urheiluun eri tavalla. Siis myös ihan jokaista jalkapallon kanssa tekemisissä olevaa ihmistä.

Kuuleminen tukee historian ensimmäisen liikuntapoliittisen selonteon valmistelua. Kuulemisessa toivotaankin uusia näkökulmia, kehittämisajatuksia ja tarpeita fyysistä aktiivisuutta ja arki- ja hyötyliikuntaa koskien. Lisäksi huomioidaan omatoimisen ja ohjatun liikuntaharrastuksen, kilpaurheilun sekä vapaa-ajan liikunnan näkökulmat. Myös huippu-urheilun kehittäminen on huomioitu kuulemisessa kattavasti.

Verkkokuulemiseen on mahdollista vastata suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Oman näkemyksesi pääset antamaan täällä >>

• Palloliitto