Anna Auvinen Naisten Liigan vuoden pelaaja

• Jalkapallosarjat

Suomen Palloliitto ja Veikkausliiga palkitsivat kauden parhaita perjantaina 3.11. Helsingissä järjestetyssä perinteisessä kauden päätösgaalassa Captain’s Ballissa.

Gaalassa palkittiin Naisten Liigan onnistujia sekä jaettiin muita naisjalkapalloiluun liittyviä palkintoja.

Captain’s Ballissa 2017 jaetut palkinnot:

Vuoden tyttöpelaaja - Emmaliina Tulkki, Ilves
Vuoden tyttöpelaaja kuului U19 maajoukkueen runkopelaajiin niin syksyn esikarsinnassa kuin kevään jatkokarsinnassakin.2017 keväällä Ilveksen kasvatti siirtyi 16-vuotiaana Ruotsin hallitsevaan mestariin Linköpingiin ammattilaisuralle kaikkien aikojen nuorimpana suomalaisena naispelaajana. Hän on taitava, monipuolisen syöttötaidon omaava, rohkea ja yllättävä pelaaja, joka omaa myös erinomaisen laukauksen.

Vuoden lupaava nuori pelaaja – Eveliina Summanen, HJK
Naisten lupaava nuori pelaaja oli U19-maajoukkueen kivijalkoja niin alkukarsinnassa kuin kevään 2017 jatkokarsinnoissakin. Hän on monipuolinen keskikenttäpelaaja, joka tekee arvokasta puolustustyötä joukkueen eteen, mutta on myös taitava pelin rytmittäjä ja hyökkäysten rakentaja. Hän on kasvanut myös johtajaominaisuuksissa ja kykenee johtamisellaan tekemään ympärillään olevista pelaajista parempia.

Kaijan Kannu – Jaan Kuusilehto, Euran Pallo
Kaijan Kannu on palkinto joka myönnetään suomalaisen tyttö- ja naisjalkapalloilun eteen tehdystä merkittävästä ja pitkäjänteisestä työstä. Palkinto on saanut nimensä nais- ja tyttöjalkapallon pioneerilta Kaija Salopurolta.

Tämän vuoden voittaja on sitoutunut ja innostunut seuratoimija Kauttualta Eurasta. Hän on toiminut lukuisissa vapaaehtois- ja luottamustehtävissä niin seura-, piiri- kuin liittotasolla. Tällä hetkellä hän toimii Euran Pallon puheenjohtajana. Seuratoiminnassaan hän on edistänyt vahvasti tyttöfutiksen pelaajamäärän kasvua sekä innostanut omalla esimerkillään ja toiminnallaan muita naisia mukaan seuratoimintaan.

Hanna-Mari Sarlin –palkinto (Naisten Liigan maalikuningatar) - Kaisa Collin, PK-35 Vantaa
Naisten Liigan maalikuningattaren palkinto kantaa nykyään Hanna-Mari Sarlinin nimeä. Kauden 2016 Naisten Liigan maalikuningatar viimeisteli 20 osumaa.

Mestarijoukkueen valmentaja - Luciano Posillipo, FC Honka
Naisten mestarijoukkueen valmentaja on palkittu vuodesta 1990 lähtien.

Vuoden pelaaja, Naisten Liiga - Anna Auvinen, FC Honka
Naisten Liigan vuoden pelaaja valitaan JPY:n äänestyksen perusteella eli valinnat suorittavat liigapelaajat itse.

Vuoden naispelaaja – Natalia Kuikka, Florida State University
Vuoden naispelaaja on pelannut vuoden aikana kansainvälisellä huipputasolla jokaisen pelaamansa maaottelun. Hän on ollut erittäin suuressa roolissa myös joukkueessaan USA:ssa ja pelannut hyvällä tasolla läpi kauden ja nauttii suurta arvostusta tekemisellään. Hän on harvinaisen monipuolinen pelaaja, jota on peluutettu sekä seurassa että maajoukkueessa useammassa roolissa ja on pystynyt jokaisessa roolissa merkittävästi auttamaan joukkuettaan omalla panoksellaan.