Ammattiin opiskelevat nuoret MP:n tapahtuma-apuna

Mikkelin Palloilijat järjesti perinteisessä ”Lasten ottelussa” perheen pienimmille oheisohjelmaa sunnuntaina 20.8. MP-Kultsu FC -ottelun yhteydessä.

Yhteistyö hyvin käyntiin

Oheisohjelmat alkoivat jo tuntia ennen ottelun alkua, ja aktiviteettien tarjonta oli todella monipuolista: pomppulinnat, potkututka, rodeohärkä, juoksubenji, ilmapallot, talutusratsastus, kasvomaalaus, liikuntapiste ja Mikkelin VPK:n sammutuskalusto olivat odottamassa innokkaita kokeilijoita.

MP:n ”Hyvää Seuraa – nuorten osallistaminen seuratoimintaan” -hankkeen kautta tapahtuman järjestelyihin osallistui Suomen Nuoriso-opiston opiskelijoita, jotka omalta osaltaan huolehtivat ohjelmapisteiden turvallisuudesta ja sujuvuudesta. Niko, Heidi ja Suvi osallistuivat MP:n edustusjoukkueen ottelutapahtumaan osana omia ”Seuraohjaaja” -opintojaan.

- Olemme tehneet runsaasti yhteistyötä ”Hyvää Seuraa” -hankkeessa niin Suomen Nuoriso-opiston kuin Esedunkin kanssa. Opiskelijoiden osallistuminen edustusjoukkueen ottelutapahtumiin on yksi osa hankkeen kokonaisuutta, johon ammatilliset opiskelijat voivat osallistua. Tavoitteenamme on yhdistää seuratoiminta sekä ammatillisten opintojen sisällöt, koska mahdollisuuksia yhteistyöhön on valtavasti, kertoo MP:n hankekoordinaattori Mika Pasanen.

Suomen Nuoriso-opiston opiskelijat aloittivat 16.8. oman ”Seuraohjaaja” -opintokokonaisuutensa. MP:n edustusjoukkueen ottelutapahtuma oheispisteineen toimi opiskelijoiden opintojen virallisena aloitustapahtumana.

- Tarkastelimme heti opiskelijoiden kurssin aluksi tulevaa aloitustapahtumaa yhdessä opiskelijoiden sekä opettajan kanssa. Juuri ennen ottelutapahtuman alkua, kävimme vielä kaikki oheispisteet läpi sekä kertasimme turvallisuusohjeet yhteisesti, kuvailee Pasanen.

Oheistapahtumat sujuivat erittäin hyvin, ja opiskelijat hoitivat tehtävät kiitettävästi. MP on toteuttanut jo useita eri yhteistyömuotoja SNO:n ja Esedun kanssa, ja tarkoituksena on yhteistyön jatkuvuus ammatillisten oppilaitosten kanssa vastaavissa tapahtumissa myös jatkossa.

- Opiskelijoiden osallistuminen tähänkin tapahtumaan kertoo siitä, miten hyvin yhteistyö oppilaitosten kanssa on lähtenyt käyntiin. Yhteistyö hankkeen parissa hyödyttää kaikkia, sillä hyöty virtaa jatkuvasti kumpaankin suuntaan. Oppilaitokset pystyvät tarjoamaan opiskelijoilleen mielenkiintoisia projekteja ja tapahtumia opintosisältöjen mukaisesti, ja opiskelijat pystyvät samalla edistämään omia opintojaan, iloitsee Pasanen.

* * *

Uutinen on osa (1/10) "Hyvää seuraa" -hankkeesta kertovaa juttusarjaa. Hankkeessa osallistetaan ammatillisessa koulutuksessa opiskelevia nuoria mukaan jalkapalloseuratoimintaan.

Hankkeen toteuttajia ovat Suomen Palloliitto, Ammattiin Opiskelevien Liitto SAKKI ry ja kymmenen jalkapalloseuraa: Espoon Palloseura, FC Jazz Juniorit, Ilves, HIFK Soccer, Helsingin Jalkapalloklubi, KPV:n Juniorit, Kuopion Palloseura, Mikkelin Palloilijat, Rovaniemen Palloseura ja TPS Juniorijalkapallo.

Seuraa hanketta Facebookissa tai lue lisää nettisivuilta.

• Palloliitto