Åland Unitedin pitkä viikonloppu päättyi tappioon

• Jalkapallosarjat

Åland Unitedilla oli kirvelevä viikonloppu, kun se hävisi ensin perjantaina Suomen Cupin finaalin ja sunnuntaina vieraskentällä KuPS:lle 1-2.

Lyhyen viikonlopun aikana, jonka aikana Åland United pelasi perjantaina Suomen Cupin finaalin Helsingissä ja kaksi päivää myöhemmin Kuopiossa, oli apuvalmentaja Vesa Kumpula muun valmennusjohdon kanssa tehnyt parhaansa valmistaakseen joukkueen sunnuntain peliin. Joukkueen riveissä ei nähty niin paljon rotaatiota, vaan ainoina uusina avauksessa nähtiin Anna Tamminen, Olivia Mattsson ja Monica Hagström.

Åland United siirtyi johtoon 37. minuutilla, kun Isabella Mattsson eteni vahvasti rangaistusalueelle ja sijoitti pallon maaliin. Toisella puoliajalla KuPS nousi kuitenkin tasoihin kahdella Gentjana Rochin osumalla.

Päävalmentajana ottelussa toiminut Kumpula oli kuitenkin omiensa peliesitykseen tyytyväinen tappiosta huolimatta.

- Olen ylpeä jokaisesta pelaajasta ja siitä miten he pystyivät toipumaan perjantain cup-finaalista ja uskoivat konseptiimme, jonka loimme tälle viikon lopulle. Se, että pystyimme ylläpitämään ja jopa kehittämään peliämme tämän viikonlopun aikana on fantastista. Toisaalta emme saaneet sitä tulosta mitä haimme ja huippu-urheilussa se on se, joka ratkaisee, Kumpula sanoi Åland Unitedin sivuilla.

• Åland United