Åland Unitedilla jatkopaikka kiikarissa

• Jalkapallosarjat

Lauantaina on puolivälieräpaikka panoksena, kun Åland United ja TPS kohtaavat toisensa naisten Suomen Cupin lohkovaiheen viimeisessä ottelussa Turussa.

Kotijoukkue TPS hävisi lohkovaiheen avauksessa FC Hongalle 0-1 ja tarvitsee siten voiton ottelusta edetäkseen jatkoon. Åland Unitedille sen sijaan riittää tasapeli. Honka on neljällä pisteellä jo varmistanut paikkansa jatkossa.

Åland United on harjoitellut kaksi viikkoa 1-1 päättyneen Honka-ottelun jälkeen. Palaset ovat hiljalleen loksahtaneet kohdilleen ja ottelu toimii samalla hyvänä testinä siinä, missä Åland Unitedin peli on tässä vaiheessa. Harmittavasti Rebecca Björkvallin loukkaantuminen on osoittanut vakavaksi ja hän on pitkään sivussa pelikentiltä. Toisaalta Pille Raadik on lähempänä pelikuntoa ja viimeksi peliluvan puuttumisen takia puuttunut Shannon Simon on pelikelpoinen.

Simon odottaa ottelua mielenkiinnolla.

- Olen erittäin innostunut pelaamaan ensimmäisen otteluni Åland Unitedissa tänä viikonloppuna. Muutaman viime viikon aikana, jonka olen ollut täällä, olemme työskennelleet kovaa sekä kentällä että sen ulkopuolella luodaksemme joukkueelle identiteetin. Tuleva ottelu on erinomainen mahdollisuus kasvattaa itseluottamustamme, oppia ja tulla entistä enemmän sinuiksi toisemme kanssa sekä omien rooliemme kanssa. Tunnen olevani siunattu, että minut on toivotettu tervetulleeksi tähän hienoon seuraan ja toivon, että sekä oma että joukkueeni suuri intohimo peliin sekä halu voittoon, ei näy vain kentällä, mutta myös tuntuu niissä jotka seuraavat ja kannustavat meitä läpi kauden, Simon kertoo Åland Unitedin sivuilla.

TPS:n ja Åland Unitedin välinen ottelu alkaa lauantaina kello 16.00 Kupittaa 5:llä.

Lähde: Åland Unitedin kotisivut

• Åland United