Åland Unitedilla historiallinen päivä perjantaina

• Jalkapallosarjat

Åland Unitedilla on edessään historiallinen päivä perjantaina, kun se pelaa ensimmäisen kerran Suomen Cupin finaalissa. Åland United kohtaa finaalissa HJK:n.

Åland United on edennyt finaaliin voittamalla ensin Tervakosken Padon 16-0, jonka jälkeen kaatuivat TPS ja PK-35. Puolivälierissä se kukisti TiPS:n 3-2 ja välierissä kaatui FC Honka 1-0.

Åland United on valmistautunut otteluun huolella. Maryette Karring on edelleen sivussa loukkaantumisen takia. Edellispelistä puuttuneet Sara Nordin ja Anna Westerlund sekä viime pelissä tällin polveensa saanut Olivia Mattsson ovat harjoitelleen joukkueen mukana.

Åland Unitedin kapteeni Bri Campos odottaa tulevaa peliä innolla.

- Viimeisen neljän vuoden ajan olen odottanut pääseväni pelaamaan tällaista peliä. Tuntuu hyvältä kuinka joukkueemme on tullut takaisin taistelemaan viime kaudella mitaleista ja nyt saamme pelata myös cupin finaalissa. Se kuvastaa joukkueen identiteettiä ja kulttuuria joukkueen ympärillä ja kannattajillemme. HJK on hyvä joukke, erittäin hyvä itseasiassa. Kohtasimme heidät huhtikuussa ja he olivat paljon parempia kuin me ja monelta osin he edelleen ovat. Rakastan jalkapallossa sitä, että sinulla on mahdollisuus minä päivänä tahansa voittaa ison ja vahvan joukkueen. Monet kutsuvat meitä altavastaajiksi tässä ottelussa ja he ovat oikeassa. Tässä ottelussa vanhoilla tuloksilla ei ole kuitenkaan mitään merkitystä. Kyse on siitä, kumpi on valmis ottamaan sen kotiin juuri sinä päivänä. Minusta tuntuu, että olen valmistautunut tähän mahdollisuuteen koko elämäni ja perjantaina otan sen, Campos toteaa seuran sivuilla.

• Åland United