Åland United taistelee lohkovoitosta

• Jalkapallosarjat

Naisten Suomen Cupin viimeinen alkulohkon ottelu pelataan perjantaina, kun Åland United saa kotikentälleen PK-35:n.

Lähtökohdat otteluun ovat sellaiset, että Åland United voittaa lohkonsa, mikäli se ei häviä vähintään kolmella maalilla. PK-35 voi puolestaan voittaa lohkon vähintään kolmen maalin voitolla ja sijoittuu toiseksi 1-0 tai 2-0-voitoilla. Siinä tapauksessa Åland United sijoittuisi toiseksi. Jos Åland United voittaa tai pelaa tasan, niin silloin ÅU voittaa lohkon ja TPS on kakkonen. Lohkovoittaja kohtaa TiPS:n sunnuntaina ja toiseksi sijoittunut kohtaa joko ONS:n tai JyPK:n.

Åland Unitedilla on menossa harjoituskausi, mutta kilpailulliset ottelut ovat hyödyllisiä. Joukkue on pääosin kunnossa. Phoenetia Browne käväisi kotonaan henkilökohtaisten syiden takia, mutta palasi loppuviikosta takaisin ruotuun ja on käytössä sunnuntaina. Pieniä kolhuja joukkueesta löytyy, mutta Rebecca Björkvall ja Elsa Viktorsson ovat sivussa kokoonpanosta. Yksi mielenkiintoinen seurattava asia on se, että debytoiko Paula Myllyoja Åland Unitedin maalilla, vai jatkaako Anna Tamminen tolppien välissä.

Viime viikonloppuna TPS:n verkkoon maalin tehnyt Mikaela Frondelius odottaa mielenkiinnolla entisen seuransa kohtaamista.

- Mielestäni kausi on alkanut erittäin hyvin. Olemme harjoitelleet kovaa ja se on sopinut sekä itselleni että koko joukkueelle. On hyvä rakentaa ennen kauden alkua. Tämän viikon ottelu on minulle hieman erityinen, sillä kohtaamme entisen seurani. Ennen ottelua tuntuu hyvältä, sillä menossa on maaliputki. Odotan, että PK-35 tulee prässäämään meitä kovaa ja puolustaa tiiviisti. Tulee hyvä peli ja tavoite on selvä, eli ottaa kolme pistettä ja voittaa lohko, Frondelius miettii ÅU:n sivuilla.

• Åland United