Åland United kohtaa lauantaina Älta IF:n

• Jalkapallosarjat

Åland United jatkaa harjoitusotteluitaan lauantaina Ruotsin Division 1:ssä pelaavaa Älta IF:ää vastaan.

Älta IF on vakiinnuttanut paikkansa Ruotsin Division 1:n Södra Svelandin lohkossa. Joukkue lähtee kauteen uuden päävalmentajansa Yann Nymanin johdolla. Viime viikolla joukkue pelasi samassa sarjassa pelaavaa Tyresöä vastaan, joka on samalla myös Åland Unitedin tuleva harjoitusvastustaja. Älta IF hävisi ottelun 2-3.

Åland United ei pelannut viime viikonloppuna ja on harjoitellut kaksi viikkoa. Sofia Lindström, Elsa Viktorsson ja Mikaela Frondelius ovat edelleen sivussa ja Sanna Poralilla on pieni vamma, joka pitää hänet sivussa viikonloppuna. Bri Campos sen sijaan pääsee ensimmäistä kertaa tositoimiin tämän kauden aikana.

Ottelussa myös Åland Unitedin virolaispelaajat Pille Raadik ja Signy Aarna juhlivat maansa 100-vuotisitsenäisyyspäivää.

- Ollakseni rehellinen, en tiedä mitään Ältasta. Minulle ja koko joukkueelle pääkeskittyminen on omassa pelissämme ja pelisuunnitelman seuraamisessa. Meillä on ollut paljon aikaa valmistautua tähän peliin. Varmaa on, että tästä tulee kova ottelu, aivan kuten kaksi edellisotteluamme tänä talvena. Odotan paljon sekä itseltäni että koko joukkueelta, Aarna toteaa seuran sivuilla.

Raadik näkee ottelun myös tärkeänä palasena kohti tulevaa kautta.

- Odotan meidän pelaavan paremmin kuin edellispelissä. Harjoituskaudella on tärkeä pelata paremmin kuin aiemmin. Älta IF pelaa sarjaporrasta alempana kuin kaksi edellisvastustajaamme, joten odotan meidän dominoivan ottelua ja pystyvämme tekemään maaleja.

• Åland United