Åland United kaatoi AIK:n

• Jalkapallosarjat

Åland United kohtasi harjoitusottelussa Damallsvenskanissa pelaavan AIK:n ja otti ottelusta 3-0 (3-0)-voiton.

Jo heti toisella minuutilla Åland United hyökkäysi komeasti ja pallo meni Olivia Mattssonin, Monica Hagströmin, Sara Nordinin kautta Bri Camposille, joka löysi Emelie Johanssonin ja hän syötti Rosa Maria Herroros Ossorion, joka pääsi siirtämään Åland Unitedin johtoon.

AIK ei johtomaalista lannistunut, vaan prässäsi kovaa ja pääsi uhittelemaan Åland Unitedin maalia. Therese Simonsson ja Madeleine Tegström pääsivät kokeilemaan laukaisutaitojaan, mutta Anna Tamminen ei ollut yllätettävissä. Jakson loppupuolella parhaat paikat tulivat Sophia Redenstrandille, Elsa Törnblomille ja Emelie Smirnoffille, mutta tolppaa lähemmäs AIK ei päässyt.

Åland United sen sijaan onnistui paikoissaan. 31. minuutilla Campos pelasi jälleen Johanssonille oikealle ja Signy Aarna sijoitti keskityksen ensimmäisellä kosketuksellaan maaliin. Ensimmäisen puoliajan viime hetkillä vastaavanlainen kuvio toistui, kun Campos pelasi Johanssonille pallon ja Monica Hagström löysi vielä Herreros Ossorion, joka iski Åland Unitedin kolmannen maalin.

Toisella puoliajalla ottelun juoni säilyi pitkälti samana. AIK:lla oli määrällisesti enemmän paikkoja, mutta tolppaa lähemmäs solnalaiset eivät päässeet. Åland United sen sijaan pystyi pitämään johtonsa.

Päävalmentaja Samuel Fagerholm oli luonnollisesti tyytyväinen.

- Näin tulemme pelaamaan. Ei tarkkoja ohjeita, vaan kentälle toteuttamaan itseäsi hyökkäyspelissä. Tämä oli itse asiassa hyvä ottelu. Pidimme nollan, voitimme ja teimme hienoja maaleja. Tämä oli parastamme tähän mennessä tämän vuoden osalta, Fagerholm totesi seuran sivuilla.

• Åland United